Hertz vinner «Årets beste bilutleier» 10 år på rad!

Hertz vinner «Årets beste bilutleier» 10 år på rad!

Hertz vinner nok en gang «Årets beste bilutleier» i den prestisjetunge Grand Travel Award.

Dette er tiende året på rad at selskapet mottar denne anerkjennelsen av reiselivsbransjen.

– Vi er utrolig takknemlige over å bli stemt frem til å vinne denne prisen for tiende år på rad. Vi er veldig stolte av denne prisen, og ønsker å rette en utrolig stor takk til alle som har stemt på oss og viser oss denne tilliten. Vi skal stå på videre for alle dere som vi jobber så tett og godt sammen med, sier Arnfinn Heller Hansen, Travel Partner Manager i Hertz Norge.

Turistene ser mot Norge

Reiseliv er Norges femte største eksportnæring, og i 2023 lanserte Regjeringen reiseliv som den nyeste satsingen i eksportreformen Hele Norge eksporterer. Satsingen stiller også nye krav til bransjen.

- Som markedsleder er vi forpliktet til å alltid utfordre vi oss selv og bransjen gjennom å finne nye og innovative løsninger som kan bidra til å nå våre felles ambisjoner. Mye av suksessen ligger i godt samarbeid og lokal verdiskaping, samtidig som vi alle tar et felles ansvar i å redusere miljøpåvirkningen fra reiselivet, sier Jonas Rellsve, Salgsdirektør i Hertz Norge.

Ny teknologi gir nye muligheter

Samtidig som reiselivet satses på gir ny teknologi nye muligheter for reiselivsnæringen og kundene.

– Vi opererer i en bransje og et reiseliv i stadig utvikling, med stadig mer ambisiøse mål. Vi må hele tiden bevege oss for å ligge i tet. Ny teknologi gir nye muligheter for reiselivsnæringen og kundene. Vi jobber kontinuerlig med å utvikle nye mobilitetskonsepter som forbedrer kundereisen og endrer folks forhold til å eie, leie og dele bil, sier Rellsve.

Hertz skal ta en ledende rolle i utviklingen av bransjen. Det foregår blant annet i form av digitalisering og forenkling, og en stadig mer elektrisk bilpark.

– Vårt ultimate mål er å sikre at både våre lokale og internasjonale kunder alltid har best mulig tilgjengelighet og utvalg til enhver tid. Vi streber etter å gi alle kundene våre en sømløs og positiv opplevelse, avslutter Rellsve med.

Om Grand Travel Award

Grand Travel Award er en prestisjetung prisutdeling som arrangeres av Travel News hvert år i januar. Prisen anerkjenner fremragende aktører innen reiselivsbransjen. Både forretnings- og privatreisebyråer stemmer frem årets beste leverandører og turistland.