36V Kapp-/gjærsag C3610DRA med adapter ET36A

Framtidens verktøy er her - HiKOKI viser vei med smart teknologi.

I sommer lanserte HiKOKI en ny innovasjon til sitt produktsortiment, nemlig hybridapteren ET36A. Dette produktet kommer til å forandre arbeidshverdagen for mange håndverkere ved å tilby muligheten for uendelig driftstid av batteriverktøy. Lanseringen er et viktig steg i HiKOKIs verktøysatsing. – Den trådløse fremtiden har også kommet til oss som jobber med verktøy. Våre nye produkter er et bevis på at bransjen er i forandring, sier Nordisk produktsjef Frode Halvorsrud.

Høsten 2018 stod HiKOKI overfor en formidabel forandring. Selskapet gjorde et varemerkebytte og gikk fra Hitachi Power Tools til HiKOKI. Navnebyttet var et første steg i selskapets reise mot å bli ledende i bransjen når det kommer til innovative, kraftfulle og ergonomiske verktøy. Gjennom året som har gått har HiKOKI lansert en ny batteriplattform MULTI VOLT - som har gjort det mulig å ”kutte ledningen”. Den helt nye batteriteknologien gjør batteridrevne 36V-maskiner like sterke som verktøy med ledning. De håndholdte 36V-verktøyene og MULTI VOLT-batteriet har også samme størrelse og lave vekt som 18V-verktøy og batterier. Dessuten kan det nye batteriet kombineres med dine gamle 18V verktøy – noe som gjør at du får to voltklasser med samme batteri.

– Du får en ny frihet, fleksibilitet og kompatibilitet, samtidig som du kan beholde en god ergonomi ettersom verktøyene ikke blir store og tunge, til tross for mer kraft. Om du skal jobbe med verktøy hver dag i mange timer, er det viktig å ha mye kraft uten at det går på bekostning av ergonomien, sier Frode Halvorsrud.

Hybridadapter
Nå oppgraderes altså batteriverktøyplattformen MULTI VOLT by HiKOKI med hybridadapteren. Adapteren for 36V MULTI VOLT-maskiner gir kraft som nettdrevet, men fleksibiliteten og friheten som med batteridrivet. Du kan dermed selv velge når - og om du vil - bruke ledning. Å kutte ledningen er et viktig steg i riktig retning for mange arbeidsplasser da ledningen ofte er en brysom risikofaktor, ja, litt i veien. Denne lanseringen gir en frihet og fleksibilitet som vi ikke har hatt tidligere.

– Batteriplattformen og adapteren tilsammen, gjør at proffbrukeren ikke lenger har behov for verktøy med ledning, uansett hvor mye kraft som trengs for jobben. Allikevel skal det være mulighet for å bruke ledning dersom det ønskes, uten å måtte bytte verktøy. HiKOKI har som mål å forenkle, forbedre og utfordre bransjen når det kommer til innovativ teknologi, ergonomi og brukervennlighet, og det skal bli spennende og følge med på mottakelsen i markedet, sier Frode Halvorsrud.

Smart batteri
Det smarte MULTI VOLT batteriet passer i prinsippet til alle HiKOKIs 18V- og 36V-maskiner. Batteriet oppdager automatisk hvilken voltklasse som skal brukes. MULTI VOLT batteriet er ytterligere et steg i selskapets innovasjonsreise mot smartere verktøy. Dette er fremtidens teknologi – som gjør jobben enklere, raskere, mer ergonomisk og fleksibelt.

– Verktøyene kommer til å bli enda mer "oppkoblede". Kanskje kommer du til å kunne GPS-posisjonere dem, avlese og diagnostisere lettere - og at verktøyene selv kan indikere når det er tid for service, eller feks vise hva som er feil. Teknologien finnes allerede og det har blitt enklere å bygge inn avansert elektronikk i avanserte verktøy, avslutter Frode Halvorsrud.

Fem gode grunner til å velge 36V og MULTI VOLT

1. Kraft – Kraften til ledning. Friheten med batteri.
2. Sikkerhet - ingen ledning som er i veien.
3. Kompatibilitet – batteriet passer både 18V og 36V.
4. Løsningsorientert – ett verktøy kan erstatte to.
5. Ergonomi – 36V verktøy er like kompakte og lette som 18V.

For ytterligere informasjon, se www.hikoki-powertools.no eller kontakt Nordisk produktsjef Frode Halvorsrud.