HiKOKI 18V Borskrutrekker DS18DD

Lett som en fjær. Sterk som en hest.

DS18DD er liten, lett, ergonomisk og full av hestekrefter. Den har en sterk 18- volts børsteløs motor, men kommer i samme kompakte størrelse og vekt som et 12-volts verktøy. Da kan du bore og skru uanstrengt og komme til overalt med den kraften du trenger.

En borskrutrekker (eller kall det en drill om du vil) kan brukes til det meste. Fungerer bra i både tre, gips, metall og plast, for å nevne noe. Du kan sette opp en vegg, skru terrasse, montere kjøkkeninnredning eller møbler, eller sette opp gipsplater, mulighetene er uendelige. Og ved å tilpasse  hastighet og riktig moment til oppgaven, blir resultatet, om mulig, enda flottere.

HiKOKIs nye, kompakte borskrutrekker DS18DD kommer med en sterk, børsteløs motor som gir lengre brukstid pr lading og lengre levetid for selve verktøyet. Takket være den børsteløse motoren, med mindre og færre slitedeler, er modellen tilnærmet vedlikeholdsfri og har et betydelig mer kompakt design. DS18DD er dermed lett og kompakt som en 12V maskin, men med mye mer kraft.

DS18DD er utstyrt med motorbrems, trinnløs høyre- og venstregange med konstant kraft og hurtigchuck for enkelt verktøybytte. Maskinen har også gummiert ergonomisk grep og integrert LED-lys.

Takket være HiKOKIs solide batteriteknologi, er DS18DD kompatibel med hele batteriplattformen innen voltstyrkene som 1,5Ah, 2,5Ah, 3,0Ah, 5,0Ah samt MULTI VOLT*-batteri, noe som gjør det enkelt å bytte mellom ulike applikasjoner.

Med sin høye ytelse og kraft er DS18DD en borskrutrekker som passer til svært varierende oppgaver for brukere innen bygg, elektro, eiendom, industri og vvs etc.

Tekniske spesifikasjoner DS18DD

Effekt: 18V
Chuckapasitet: 2 - 13 mm
Kapasitet i tre/stål: 36 mm / 13 mm
Hastighet ubelastet: 0 - 440, 0 - 1,700/min.
Maks moment: 55 Nm
Dimensjon (LxHxB): 157 / 216 / 58 mm
Vekt (inkl. 5,0Ah batteri): 1,37 kg

Borskrutrekkeren finnes i tre varianter:

Med 2 stk 5,0Ah Li-ion batterier (BSL1850C), batterilader (UC18YFSL 14,4V-18V/MULTI VOLT) og stablekoffert (HSC2).
Med 2 stk 3,0Ah Li-ion batterier (BSL1830C), batterilader (UC18YFSL 14,4V-18V/MULTI VOLT) og stablekoffert (HSC2).
Som Tool only, uten batterier og lader, men med stablekoffert (HSC2).

(HSC = HiKOKI Stackable Case; Kofferter som kan stables/klipses sammen for trygg oppbevaring og enkel transport. Passer også MFT-Systemkoffert)

Børsteløs motor

Den børsteløse motoren gir høyere kapasitet, lengre driftstid pr lading, lengre levetid og krever minimalt vedlikehold av motoren sammenlignet med konvensjonelle motorer. Den er også mindre og lettere, noe som gir en mer kompakt, lett og velbalansert verktøykropp.

*Hva er MULTI VOLT?

MULTI VOLT er HiKOKIs storsatsing innen batteri-/verktøy som skal gi proffbrukeren full mobilitet og frihet på arbeidsplassen gjennom en hverdag uten ledning. MULTI VOLT 36V batterier og verktøy har samme kompakte størrelse og lave vekt som dagens 18V, men med dobbel kraft. Brukeren kan dermed jobbe mer effektivt, raskere og lengre, helt uten ledning, selv for de tyngste jobbene. Kan brukes med både 18V og 36V. I 36V-maskinene får du en uslåelig styrke og i 18V-maskinene får du en fantastisk driftstid per batterilading.

Dette er fremtidens teknologi – som gjør ditt arbeid enklere, raskere, mer ergonomisk og fleksibelt.
Les mer på www.hikoki-multivolt.no

Med forbehold om trykkfeil. For ytterligere informasjon, se www.hikoki-powertools.no eller kontakt Nordisk produktsjef Måns Hermelin.