Ny MFT emballasje nominert til Plastløfteprisen

Ny MFT emballasje nominert til Plastløfteprisen

Hikoki Power Tools har tatt «Plastløftet»
Hikoki Power Tools har tatt «Plastløftet» som innebærer at selskapet forplikter seg til å bidra til å redusere plastforbruket og designe emballasje som egner seg for gjenvinning. «Plastløftet» er en ordning som ble etablert av Grønt Punkt Norge - som også påser at medlemsbedrifter faktisk leverer forbedringer til det beste for miljøet.

Ny MFT emballasje innfrir Plastløftet

MFT - et komplett sortiment av skruer og festemidler som selges gjennom byggevarehandelen i Norge og Norden.
I 2021 erstattet Hikoki Power Tools plast i småpakksortimentet med resirkulerbar pappemballasje. Pappen er FSC-sertifisert, noe som innebærer at den kommer fra skog forvaltet på en bærekraftig måte. Overgang til pappemballasje på MFT småpakksortimentet vil spare miljøet for 10 tonn plast i året. «- Vi i Hikoki Power Tools er stolte av å ha blitt nominert til Plastløfteprisen og blir inspirert til å jobbe videre med nye tiltak som kan bidra til mindre plast og mer bærekraft i byggevarehandelen», sier adm dir i Hikoki Power Tools, Thomas M. Kristensen.

Bærekraftig samarbeid med Maxbo
Maxbo er en ledende leverandør av byggevarer og jernvarer i Norge og har bidratt med viktige innspill ved overgang til ny MFT emballasje. «-Maxbo har en bærekraftstrategi som fokuserer på sirkulærøkonomi, utslippsreduksjoner og sosialt ansvar. Samarbeidet med Hikoki Power Tools om å utvikle bærekraftig emballasje til en så stor og viktig produktkategori leverer godt på dette», sier Heidi Lyngstad, Bærekraftsjef i Løvenskiold Handel.

Kategorier

Hikoki Power Tools Norway AS inngår i det multinasjonale konsernet Koki Holdings Co Ltd i Japan med mer enn 6.800 ansatte og 16 mrd kr i omsetning. Vi er en av Norges ledende leverandører til byggevare-, elektro-, VVS- og jernvarebransjen innen områder som elektroverktøy, spikring og festemidler. Produktspekteret er beregnet for den profesjonelle bruker, og kvalitetsnivået er tilsvarende med kjente merkevarer som HiKOKI el-verktøy, MFT festemidler, BASSO spikerpistoler og BENDOF bøye-/klippemaskiner.

Hikoki Power Tools Norway AS har hovedkontor og nordisk sentrallager på Kjeller nord for Oslo og datterselskaper i Danmark, Sverige, Finland og Polen.

Line Øfsdahl Otnes

Pressekontakt Markedsansvarlig PR, Kommunikasjon og Markedsføring 40456050

HiKOKI - High Performance Power Tools

Hikoki Power Tools Norway AS inngår i det multinasjonale konsernet Koki Holdings Co Ltd i Japan med mer enn 6.800 ansatte og 16 mrd kr i omsetning. Vi er en av Norges ledende leverandører til byggevare-, elektro-, VVS- og jernvarebransjen innen områder som elektroverktøy, spikring og festemidler. Produktspekteret er beregnet for den profesjonelle bruker, og kvalitetsnivået er tilsvarende med kjente merkevarer som HiKOKI el-verktøy, MFT festemidler, BASSO spikerpistoler og BENDOF bøye-/klippemaskiner.

Hikoki Power Tools Norway AS har hovedkontor og nordisk sentrallager på Kjeller nord for Oslo og datterselskaper i Danmark, Sverige, Finland og Polen.

Kjeller Vest 7
2007 Kjeller