- Viktig at studentene vet hvilke arbeidsmuligheter som finnes i regionen

Nyhet   •   feb 07, 2019 15:43 CET

Gjensidige Nordmøre og Romsdal var også på plass og gjennomførte intervjuer. Her representert ved Kari Buvik og Vegard Øye.

Mange bedrifter og studenter hadde lagt turen innom nittimeterskogen under Karrieredagen 2019. Britt Blichfeldt og Molde næringsforum var der for å reklamere for trainee-ordningen sin.

Se videoreportasje om Karrieredagen her.

Trainee i Molderegionen (TiM) er et prosjekt i regi av Molde Næringsforum. De jobber med felles tiltak for profilering av mulighetene som finnes i distriktet, og med rekruttering av traineer til lokale bedrifter. Prosjektleder er Britt Blichtfeldt og hun deltok på karrieredagen for å gjøre studentene oppmerksomme på tilbudet de har.

Studenter og traineer blir boende i regionen

- Vi rekrutterer nyutdannede studenter inn til mange forskjellige bedrifter i regionen vår. Ordningen har vært en suksess. Vi har rekruttert masse traineeier, både her fra Høgskolen i Molde og andre plasser i landet som har jobbet i ulike bedrifter i regionen. Vi vet at mange av dem som har vært trainee fortsatt er her i regionen og jobber lenge etterpå at trainee-perioden er over.

Vil vise seg frem

Vinteruka var også til stede og rekrutterte, blide og fornøyde etter årets arrangement.

- Vi vil vise oss frem for studentene, vi har en fantastisk arbeidsregion med utrolig mange fantastiske yrker, som vi tror kanskje ikke alle studentene vet om.