Honeywell lanserer Miller H-design fallsikringssett – en komplett løsning for arbeid i høyden

ROISSY, Frankrike, 15. september 2015Honeywell (NYSE:HON) lanserte i dag seks nye Miller H-Design™ fallsikringssett som leveres klare for bruk. De nye settene er laget spesielt med tanke på bygg- og anleggsbransjen samt generell industri og tilknyttede bransjer som innebærer arbeid i høyden, f.eks. stillasarbeid og skylift, og omfatter revolusjonerende Miller H-Design-selen.

“Fallsikringssettene er komplette, hurtige og enkle å bruke, og passer ypperlig til oppgaver som arbeid på tak, ved stup og i stillas, for ikke å snakke om situasjoner med lav fallklaring,” sa Rasmus Christensen, produktansvarlig for fallbeskyttelsesprodukter for Honeywell Safety Products. “De nye settene ble laget med tanke på å levere en fullstendig løsning, og det er enkelt å velge riktig sele eller livsviktig ekstrautstyr slik som støtteliner eller livlinekoblinger. Det eneste du må gjøre er å finne settet som passer til oppgaven som skal utføres, så har du alt du trenger.”

En sentral del av hvert sett er Miller H-Design-selen, som er fremstilt for å oppfylle EN 361:2002-standardene for fallsikringsseler og sørge for fleksibilitet og komfort for brukeren. Hvert sett leveres komplett med fallsikringsutstyr som er skreddersydd for oppgaven som skal utføres. For enkelte sett kan kunden velge mellom to selealternativer – ett med kun ryggfeste eller et annet med to store, tynne vevbåndsløkker på brystet i tillegg. Avhengig av hvilke preferanser og krav som stilles til festing, leveres hvert sett fullstendig komplett i enten en ryggsekk eller koffert.

Du kan lese mer om Miller H-Design fallsikringssett ved å gå inn på http://hwll.co/fallprotectionNord.

Mer informasjon fra Honeywell Safety Products, verdens største leverandør av personlig verneutstyr (PVU) fra topp til tå, finner du ved å gå inn på nettstedet http://www.honeywellsafety.com/Nordic.

Om Honeywell Safety Products

Honeywell Safety Products (HSP), en global produsent av ledende personlig verneutstyr (PVU) og leverandør av sikkerhetsløsninger, bidrar til at selskapets ansatte gjør sikrere valg på egen hånd og underbygger en permanent sikkerhetskultur. Med merker i verdensklasse som Honeywell, Howard Leight, Miller, North, KCL, Salisbury, Otter og Timberland PRO tilbyr selskapet et komplett spekter av PVU av høy kvalitet, inkludert: verneklær; fall- og hørselsbeskyttelsesprodukter; løsninger som beskytter hender, hode, føtter, øyne og ansikt sammen med åndedrettsprodukter og produkter til sveising, avlåsing og merking. Led dem til sikkerhet - besøk www.honeywellsafety.com/culture for å lære mer.

• Arbeidsmiljø

• miller h
  • verneutstyr
  • fallsikring
  • sele
  • fallsikringsseler

Honeywell International  (www.honeywell.com)er på Fortune 100-listen over verdens største selskaper, og er et ledende selskap innen teknologi og produksjon, og betjener kunder over hele verden med produkter og tjenester innen luft- og romfart, kontrollteknologi for bygninger, privathjem og industri, bilindustrien, turboladere og spesialmaterialer. Honeywell har hovedkontor i Morris Township, New Jersey, USA, og selskapets aksjer omsettes på børsene i New York, London og Chicago.  Hvis du vil ha flere nyheter og mer informasjon om Honeywell, kan du gå til www.honeywellnow.com.