Great place to work 2017

Hurtigruta Carglass® kåret til en av Norges beste arbeidsplasser

Vi har fått en rakettstart på Great Place to Work® Sertifiseringen vår, sier administrerende direktør Morten Bjørlo. Allerede nå – kun noen måneder etter at vi ble sertifisert og startet et 3-årsprogram for ytterligere å forbedre vårt arbeidsmiljø – har Hurtigruta Carglass® blitt kåret til å være blant Norges topp 10 beste arbeidsplasser!

Det betyr selvfølgelig at vi har hatt et utrolig godt grunnlag allerede før vi startet denne prosessen. Det sier noe om en grunnleggende, sunn arbeidskultur. Den pågående prosessen er svært viktig for oss og skal resultere i et enda bedre arbeidsmiljø, enda mer motiverte ansatte og enda flere fornøyde kunder.

Great Place to Work® Sertifisering er den eneste internasjonale sertifisering av gode arbeidsplasser – en form for sertifisering med utgangspunkt i situasjonsanalyser av medarbeideres opplevelser. Sertifiseringen er basert på en global standard for hva som kjennetegner en god arbeidsplass.

Hurtigruta Carglass® tar sin interne arbeidskultur på alvor – noe Great Place to Work® Sertifiseringen er et synlig og dokumentert bevis på. Sertifiseringen skal merkes når du møter opp hos Hurtigruta Carglass om morgenen – enten du er ansatt, kunde eller arbeidssøker. Vi gleder oss allerede til neste kåring – og har klare intensjoner om å klatre på rankingen, avslutter en smilende og fornøyd Bjørlo.

Great Place to Work®

Great Place to Work® Sertifiseringen tar utgangspunkt i å utvikle virksomheter og ledelsen av disse. En tillitsbasert bedriftskultur og ledelse er målet, og bygger på fundamentale relasjoner:

• Troverdighet
  • Respekt
  • Rettferdighet
  • Stolthet
  • Fellesskap
  • Målet er øke engasjement, forbedringsvilje, gode prestasjoner og enda bedre opplevelser i bedriften.

Det skal gi medarbeiderne opplevelsen av:

• Mening
  • Mestring
  • Egenutvikling
  • Spillerom
  • Om Hurtigruta Carglass®

Hurtigruta Carglass® er et av Norges ledende selskap i bransjen for reparasjon og utskifting av bilglass, og vi betjener mer enn 60 000 kjøretøyeiere hvert år, 24 timer i døgnet, 7 dager i uken, 365 dager i året.

Som Norges ledende selskap i bransjen for reparasjon og utskifting av bilglass, har vi et nært forhold til de fleste av Norges forsikringsselskaper, slik at vi kan håndtere alt papirarbeid i forbindelse med ditt eventuelle forsikringskrav.