Hydro foreviger a-ha i virtual reality

Hydro, med sin 110 år lange industrihistorie, er i dag et moderne og innovativt aluminiumselskap som hører til fremtiden. På samme måte som aluminium er evig fornybart, skal vi nå bidra til å gjøre en av det legendariske popbandet a-ha’s konserter evig tilgjengelig, i virtual reality.

VR er en av de store teknologitrendene i 2016, og aldri før har man kunnet gjenskape følelsen av å være et annet sted så sterkt. Den følelsen vil vi dele med deg. Den unike opplevelsen er tilgjengelig for alle gjennom vår YouTube-kanal, eller gjennom en egen "konsert-app" som er tilgjengelig for nedlasting på www.renewbyhydro.com.

Alt du trenger er smarttelefon og VR-briller, og du kan oppleve følelsen av å være blant publikum – eller til og med stå på scenen «side-om-side» med vokalist Morten Harket.

• Industri, produksjon

• a-ha
  • aluminium
  • virtual reality

Hydro er et globalt aluminiumselskap med produksjon, markedsføring og handelsaktiviteter i hele verdikjeden fra bauksitt, alumina og energi til framstilling av primærmetall og valsede aluminiumprodukter, samt resirkulering. Med base i Norge har selskapet 13.000 ansatte involvert i aktiviteter i mer enn 50 land på alle kontinenter. Med utgangspunkt i mer enn 100 års produksjon av fornybar energi, teknologiutvikling og nyskapende samarbeid tar Hydro sikte på å gi større livskraft til kundene vi betjener, og til samfunnet vi er en del av.

Pressevakt

Pressekontakt 24-timers vakttelefon +47 22538210