Hyundais brukergrensesnitt Jong-e. Foto: Hyundai

Hyundai vinner 17 Red Dot-designpriser

• Hyundai har vunnet 17 priser i Red Dot Awards: Brand & Communications Design 2021.
  • Av de 17 prisene er det 15 vinnerpriser, og to «Best of Best»-utmerkelser
  • For første gang tar Hyundai hjem «Best of Best» for brukergrensenitt, med sitt innovative «Jong-e»-tema i IONIQ 5

Hyundai Motor har mottatt en rekke utmerkesler i årets prestisjetunge Red Dot Awards. Blant annet får brukergrensesnittet i IONIQ 5 utmerkelsen «Best of Best».

Årets Red Dot Awards har vært en stor suksess for Hyundai, og merket har fått hele 17 designpriser. Av disse finner man to «Best of Best»-utmerkelser, mens de resterende femten markerer seier i sine respektive kategoerier.

Hyundais infotainmentsystem for elbiler, kalt Jong-e, ble tildelt «Best of Best»-utmerkelse i kategorien Interface & User Expereince. Dette er første Hyundai vinner i denne kategorien, og det markerer en stor milepæl for Hyundais grafiske brukergrensesnitt. Jong-e er koreansk for papir, og grensesnittet byr på en rekke myke og delikate fargeelementer som gjenspeiler pikseldesignet i IONIQ 5s eksteriør. Brukergrensesnittet er en sentral del av Hyundais elbilkonseptualisering, og dermed en viktig del av Hyundais merkeidentitet.

Hyundai ble også tildelt «Best of Best»-utmerkelsen i kategorien Film & Animation. De resterende 15 prisene var fordelt på de syv kategoriene Film & Animation, Interface & User Experience, Spatial Communication, Apps, Advertising, Online og Digital Solutions.

Red Dot er den andre globale designprisen som tildeles Hyundai for brukergrensesnitt på kort tid, etter at selskapet også vant flere prestisjetunge priser under iF Design Award 2021 tidligere i år.

Les mer om Hyundais design og teknologier her.

Hyundai Motor Norway tilbyr innovative, moderne og driftssikre biler med høy kvalitet. Hyundai har de siste årene utviklet seg til å bli et ledende selskap på nullutslippsmobilitet, og er et av Norges mest solgte bilmerker. Hyundai har den bredeste porteføljen av elektrifiserte drivlinjer i verden.