IBM lanserte i dag to nye kognitive teknologier som kan hjelpe leger

IBM lanserte i dag to nye kognitive teknologier som kan hjelpe leger

IBM Research lanserte i dag to nye Watson-relaterte kognitive teknologier som skal kunne hjelpe leger å kunne ta raskere og mer nøyaktige beslutninger og til å få raskere tilgang til informasjon fra elektroniske pasientjournaler.

Prosjektene kjent som " WatsonPaths " og " Watson EPJ Assistant" er et resultat av en årelang forskningssamarbeid med lærere, leger og studenter ved Cleveland Clinic Lerner College of Medicine.

Med WatsonPaths-prosjektet har IBMs forskere trent systemet til å samhandle med medisinske eksperter, slik at man har sikret at veien frem til alternative svar, benytter riktige ustrukturerte og strukturerte datakilder.

Watson EPJ Assistant-prosjektet har som mål å gjøre det mulig for leger å avdekke viktige opplysninger fra pasientenes journaler for å bidra til å forbedre kvaliteten og effektiviteten på omsorg og behandling.

Link til pressemelding her: http://www-03.ibm.com/press/us/en/pressrelease/42203.wss

Let's put smart to work!

IBM Norge
Lakkegata 53