IBM skal levere økonomi- og logistikksystem

Helse Midt-Norge RHF og IBM har inngått avtale om IT-system for økonomi og logistikk.

Avtalen, som ble signert fredag 6. desember 2013, omfatter implementering av systemløsning for økonomi og logistikk, samt applikasjonsdrift.

Framdriftsplanen tilsier at systemet rulles ut fra 2015 og skal være i bruk i hele foretaksgruppen i løpet av 2016.

Vi skal nå etablere prosjekt for det som blir et helhetlig økonomi- og logistikksystem for helseforetakene i Midt-Norge. IBM vant den utlyste konkurransen og vi ser fram til å få et system som skal sikre god økonomistyring, bidra til økt automatisering, effektivisering, elektronisk samhandling og bedre styringsinformasjon og beslutningsstøtte, sier adm.dir. Trond Michael Andersen i Helse Midt-Norge RHF.

- IBM har som mål å levere gode totalløsninger til våre kunder. At Helse Midt-Norge har valgt IBM, bekrefter at vi har både den kompetanse og gjennomføringsevne som skal til for å bidra til smarte løsninger i helse-Norge, sier Arne Norheim, administrerende direktør i IBM.

• ekspertsystemer
  • ibm norge