Arne Norheim blir ny administrerende direktør i IBM Norge.

Morten Thorkildsen har valgt å forlate IBM Norge etter 10 år i rollen som administrerende direktør, med virkning fra 1. juli 2013.

Thorkildsen har ledet IBM Norge siden 2003 og forlater IBM for å ta fatt på andre utfordringer i næringslivet. "Jeg føler meg utrolig privilegert, og har hatt en flott reise i et av verdens mest innovative selskaper. For meg er det helt naturlig å gjøre et skifte nå, etter 10 år i denne spennende og krevende rollen," sier Morten Thorkildsen.

Arne Norheim har omfattende internasjonal erfaring på tvers av en rekke IBM-roller i Europa, i tillegg til å ha jobbet på IBMs hovedkontor.

Norheims forrige rolle var å lede IBM Danmarks Strategic Outsourcing Delivery-virksomhet, med stor suksess. Han har også kompetanse på tvers av en rekke bransjer som inkluderer økonomi, distribusjon, forsvar og telekommunikasjon.

"IBM har som mål å være markedsledende på vekstområder innenfor Big Data, Cloud computing, Social business og Mobile computing," sier Norheim. "Dette gjør det veldig spennende i forhold til å ta over roret i IBM Norge."

Norheim vil tiltre den nye rollen den 1. juli 2013.

"Vi takker Morten for hans innsats og dedikasjon for selskapet og ønsker han lykke til med nye utfordringer" sier Guido Bartels, General Manager, IBM Norden.

• teknologi
  • it

IBM er et globalt teknologiselskap med over 400 000 ansatte i 170 land. I over hundre år har vi flyttet grenser for hva teknologi kan utrette. Som verdens største IT-konsulentselskap og en storprodusent av maskin- og programvare, kan vi tilby våre kunder unik kompetanse og komplette løsninger.

I Norge har IBM bistått offentlig og privat sektor siden 1935. Sammen med vårt partner- og leverandørapparat leverer vi smarte løsninger til hele bedriftsmarkedet; fra små selskaper til Norges største bedrifter.