Nye IBM zEnterprise - forbedret kundeopplevelse hos sluttkunden

IBM har i flere tiår ledet an i den teknologiske utviklingen når det gjelder databehandling for store virksomheter. IBM stormaskin har levert utallige milliarder av reiser og bank-transaksjoner til forbrukerne, og helt frem til i dag har stadig nye bankfolk, forhandlere og myndigheter oppdaget fordelene med denne trofaste og sikre maskinen.

IBM lanserer i dag sin nye zEnterprise BC12 (zBC12) stormaskin designet for det siste innen analytics, cloud og mobile computing.

Den nye zEnterprise BC12 (zBC12) starter på USD $ 75 000, noe som bidrar til at IBM gjør avansert teknologi, med fokus på sikkerhet, tilgjengelig for virksomheter av alle størrelser. Med nye bransjeløsninger og forbedret programvare og operativsystemer vil denne oppgraderingen på zEnterprise-porteføljen bidra til å forbedre kundeopplevelsen hos sluttkunden. Ved hjelp av ny innovativ teknologi, kan banker levere nye mobile banktjenester, forsikringsselskapene kan avverge utbetalinger basert på falske krav og offentlige etater kan samhandle og betjene innbyggerne ved hjelp av nye applikasjoner i skyen.

"Analytics, cloud og mobile computing er med på å endre måten bedrifter, i alle bransjer, er i kontakt med sine kunder på," sier Patrick Toole, general manager, IBM System z. "IBMs zEnterprise-teknologi bidrar til å løse disse utfordringene ved å tilby kundene en kraftig og meget sikker plattform til å administrere nye og mer krevende arbeidsoppgaver, er raskere, reduserer kostnader og bidrar til vekst ved å ha tettere kontakt med kundene."

For mer informasjon, se Pressemelding (US)

• ekspertsystemer
  • zenterprise
  • stormaskin
  • mobile
  • big data

IBM er et globalt teknologiselskap med over 400 000 ansatte i 170 land. I over hundre år har vi flyttet grenser for hva teknologi kan utrette. Som verdens største IT-konsulentselskap og en storprodusent av maskin- og programvare, kan vi tilby våre kunder unik kompetanse og komplette løsninger.

I Norge har IBM bistått offentlig og privat sektor siden 1935. Sammen med vårt partner- og leverandørapparat leverer vi smarte løsninger til hele bedriftsmarkedet; fra små selskaper til Norges største bedrifter.