Icelandair øker til Washington D.C.

Icelandair gjør nå enda en av sine nordamerikanske ruter til en helårsdestinasjon: Washington D.C.  med fire-fem ukentlige avganger fra den kommende vinteren.

Icelandair startet sine flyvninger til Washington D.C. i 2011 med ett opphold noen få måneder under vintermånedene. Den amerikanske hovedstaden er den syvende nordamerikanske destinasjonen i Icelandairs rutenettverk som blir gjort til en helårsdestinasjon. De andre er New York, Denver, Boston og Seattle i USA, og Edmonton og Toronto i Canada.

I tillegg flyr Icelandair til Orlando, Anchorage og Minneapolis/ST. Paul i USA, og Vancouver og Halifax i Canada, alt sesongruter. Formålet med å øke antallet helårsruter er å utjevne sesongforskjeller og øke aktiviteten i vintermånedene. Ruten til Washington D.C. har vært vellykket og vist gode resultater og er således ett naturlig valg til en helårsdestinasjon.

Økning første kvartal

Icelandair er godt i gang med 2014, første kvartal viser en økning i antall passasjerer på 11 % sammenlignet med samme periode i 2013. Nesten 400 000 valgte å reise med Icelandair i perioden januar til mars 2014, mot 358 000 passasjerer i 2013. Beregnet antall passasjerer i 2014 er 2,6 millioner mot 2,3 millioner i 2013.

Icelandair har vokst betydelig gjennom årene og ruteplanen i 2014 er dobbelt så stor som i 2009 og 18 % høyere enn i 2013. Icelandairs flåte består av 21 Boeing 757.

• reiser til usa
  • washington d.c.