Icelandair vokser fortsatt – stigning på 16% i august.

Rekordenes år: Icelandair har stadig kursen oppover og årets åtte første måneder viser passasjertall på over 2 millioner mot 1,8 millioner i samme periode i 2014.

Passasjertallene i perioden januar – august 2015 var 2 124 236 mot 1 811 781 i samme periode siste år. Alle måneder hadde høyere passasjertall enn samme måned i fjor. Samlet stigning i hele perioden er på 17%.

I august 2015 alene valgte 412 601 passasjerer å reise med Icelandair, versus 353 766 i august 2014, en stigning på litt over 16%. Load factor i august 2015 var på hele 89.2%.

Forventet passasjertall i hele 2015 er litt over 3 millioner, og de høye forventningene fortsetter i 2016 med et forventet passasjertall på 3,5 millioner.

2016 er ett spennedne år: Icelandair annonserte nylig åpningen af Icelandairs 16. nordamerikanske destination, Montréal i Canada i tillegg til offentliggjøringen om åpning av rute til Chicago i mars 2016.

Flyflåten øker med to Boeing 767-300 med plass til 262 passasjerer hver. De nye flyene er større enn de nåværende Boeing 757, som Icelandair opererer med nå.

Icelandair vil fortsatt fokusere markant på Icelandair Stopover, som i all sin enkelhet går ut på at man kan stoppe på Island på vei til eller fra Nord-Amerika og få en ekstra dimension på reisen sin. Icelandair stopover gir deg muligheten til å stoppe på Island i opp til 7 dager uten ekstra tillegg i flyprisen.

Icelandair flyr til 42 destinasjoner, hvorav 16 i Nord-Amerika: Boston, Washington D.C. New York (JFK og Newark), Orlando, Minneapolis/St. Paul, Denver, Seattle, Anchorage, Portland, og Chicago (fra mars 2016) i USA. Toronto, Halifax, Vancouver, Edmonton og Montréal (fra mai 2016) i Canada.

• reiser til usa
  • stopover