STORIES BY KINE viser samfunnsansvar i praksis

Gjennom Moving Mamas har vi fått anledning til å knytte til oss Rozina, en flyktning fra Eritrea, som kommer to dager i uken for å tre stenkjeder for oss. En vinn vinn situasjon begge veier. Rozina får mulighet til å fylle sin tid med mening og arbeid – STORIES BY KINE får anledning til å levere noe unikt og annerledes.

For hver gang STORIES BY KINE lykkes i sitt mål og skaper verdier, ønsker vi å gi av vårt overskudd og bidra til at andre får mulighet til vekst. I den anledning inngår STORIES BY KINE  samarbeid med Moving Mamas AS, og viser samfunnsansvar i praksis. Moving Mamas AS er et stoppested på reisen inn i norsk arbeidsliv for innvandrerkvinner. Dette gjøres ved å tilby internship-perioder hos forskjellige samarbeidspartnere. Moving Mamas er også på besøk hos ulike virksomheter som har ledige lokaler/arbeidsstasjoner for på den måten å holde kostnadsnivået nede, gi de aktuelle kvinnene innblikk i norsk bedriftskultur, samt øke deres nettverk med tanke på videre jobbmuligheter.
Moving Mamas beveger på denne måten innvandrermødre uten formell utdanning og næringsliv nærmere hverandre. De tilbyr verdiløftende samarbeid for bedrifter som vil bidra til å gjøre en forskjell.

Gjennom Moving Mamas har vi fått anledning til å ha en flyktning fra Eritrea som kommer to dager i uken for å tre sten kjeder for oss. En vinn vinn situasjon begge veier. Rozina får mulighet til å fylle sin tid med mening og arbeid – STORIES BY KINE får anledning til å levere noe unikt og annerledes.

• Arbeidsliv

• entreprenørskap
  • design
  • feminin
  • håndverk
  • ny butikk
  • innvandrerkvinne
  • flykting
  • næringsliv

STORIES by KINE er merket til IDEA DESIGN. Identiteten til merket, STORIES by KINE vil alltid være høy kvalitet, tradisjonelt håndverk og bærekraftig produksjon. Dette går hånd i hånd med funksjonelle plagg og mote med mening. IDEA DESIGN har to ansatte, omsatte i 2015 for over to millioner kroner. Kine Haugen startet med egen klesdesign i 2013. Kontor og showroom er i Eckersbergsgate 35 i Oslo.

Kine Haugen

Pressekontakt Owner & Creative Director +47 917 86 499