Nøytrale toner i beige, hvete, hvitt og kremfarger med innslag av lysegrønt eller blåtoner setter tonen i bionica, hvor fokus ligger på nettopp det lyse og luftige.

Her er baderomstrendene 2020 – Nå vil vi bli ett med naturen

inr.noEtter flere år med veldig mye svart snur baderomstrendene for 2020 endelig mot lysere tider. Nå vil vi bli ett med naturen og omgi oss med fargene som vår grønne planet byr på; nøytrale farger, brunt, beige og hvitt sammen med krem, lysegule nyanser og selvfølgelig alle grønne nyanser som nå får en mer blå tone enn før. Ord som «Woodism» og Forest Bathing» lurer seg inn i vokabularet vårt, og det å leve bærekraftig og eco-friendly blir viktigere enn noen gang, også i baderommet. Vi har skapt to stiler, ‘Bionica’ og ‘Industrial Sway’, som vil prege årets baderomstrender.

Nærmere naturen med ’Bionica’

Nøytrale toner i beige, hvete, hvitt og kremfarger med innslag av lysegrønt eller blåtoner setter tonen i Bionica, hvor fokus ligger på lys og luft. Her nyter vi det enkle livet der det er naturnært og der design er mer enn bare noe stilig.

Det er lett å leve i Bionica; både materialer og produkter er produsert med fokus på bærekraft og funksjon. Kalkstein og betong har sin naturlige plass i Bionica, gjerne sammen med lyst tre.

Materialene i Bionica er naturlige og bærekraftige. Lyst tre, finér, betong, porselen og nye, naturlige komposittmaterialer designet for å gjøre hverdagen enklere. Å velge produkter og materialer som har lang levetid og garanti er en måte å verne om miljøet. Et miljøsmart og naturlig valg. Les mer om ​Bionica.

‘Industrial Sway’ med rustikke innslag

Teknikk er et sentralt element, men bare om den samtidig er funksjonell. Det er viktig å huske at baderommet først og fremst skal være et fristed fra stress, ikke å bidra til det. Det stilrene preget av moderne arkitektur og skandinavisk design med en sval fargeskala som base passer i de fleste hjem og gir alltid et stilsikkert og elegant uttrykk.

I 2020 får stilen et mer rustikt uttrykk. Nå inviterer vi inn naturen egne materialer i mye større grad og lar kjærligheten til håndverket synes i stor og smått. Fargene i Industrial Sway preges av alle mulige gråtoner sammen med svart og midnattsblått. Glass i ulike farger og tykkelser har sin naturlige plass i Industrial Sway, ofte innrammet av svarte eller blankpolerte detaljer. Til møblene velger vi gjerne svartbeiset eikefinér for å gi den ekte, rustikke følelsen. Les mer om ​Industrial Sway.

Les mer om baderomstrendene på ​inr.no/baderomstrender

Last ned høyoppløste ​bilder

For mer informasjon kontakt