Gå videre til innhold
INR lanserer banebrytende digitalt verktøy for tilpasning og visualisering av dusjvegger

Pressemelding -

Å skape og bestille en måltilpasset dusjløsning er et prosjekt som er både morsomt og vanskelig. Den store variasjonen av dusjmodeller med glass som kan måltilpasses samt mengder av alternativer gjør at mulighetene for å lage noe helt eget blir enorme. Mange ønsker å se løsningen før man bestiller. I det nye Dusjverkstedet skaper og visualiserer kunden dusjen sin på en enkel og trygg måte – i sanntids- 3D.

INRs Dusjverkstedet har i drøye 10 år vært et velrennomert varemerke i dusjverdenen, og har hjulpet tusenvis av forbrukere å måltilpasset dusjvegger i 2D.

- Dusjverkstedet er et begrep i dusjbransjen og et høyt verdsatt digitalt verktøy for å teste ulike mål på dusjveggene våre. I det nye Dusjverkstedet tar vi et stort skritt fram både når det gjelder teknikk og utseende. Nå kan vi tilby en løsning som bedre matcher varemerket vårt og som forenkler både for kunde og sluttkunde, sier Maria Palm, Nordic Marketing Manager på INR.

Et digitalt skritt framover for INR og baderomsbransjen

Nye Dusjverkstedet, som er laget i samarbeid med Animech og Kan Malmø, er bygget på Aniconfigurator og kombinerer en klassisk konfigurator med en spillmotor som i fotorealistisk sanntids-3D visualiserer alle INRs dusjløsninger direkte på webben. Løsningen er laget i HTML5 og fungerer på alle enheter uten plugins eller filer som må lastes ned. På baksiden håndterer konfiguratoren all logikk, data og priser for dusjløsningene, noe som gjør at hele ordreprosessen er ryddig og uproblematisk.

Bortsett fra den åpenbare kompleksiteten rundt håndtering av mål, glass og tilvalg, er det på forhandlerens side ytterligere utfordringer når det gjelder selve bestillingsprosessen. Alle valgene til sluttkunden må sendes inn til INR på en enkel og trygg måte uten at noe av informasjonen går tapt underveis. Johannes Hermansson, Head of IT & System Development på INR forklarer:

Konfiguratoren samhandler med både datasystem og websiden. Ved hjelp av en smart designet konfigureringsstreng med detaljer helt ned på komponentnivå kan vi sørge for at informasjonen vi får inn via konfiguratoren er akkurat den vi trenger – hverken mer eller mindre. For sluttkundens skyld skriver løsningen også ut all informasjon i tekstform samt gjør det mulig å lagre og linke til konfigureringen.

Det er enkelt å teste i sanntid hvordan døren åpnes. Her ser du ARC 7 Original i grått glass med beslag i polert messing.

Og mulighetene med Dusjverkstedet slutter ikke her. Med en smart arkitektur og et grensesnitt som sømløst integreres på INRs webside har man framtidssikret potensiell utvikling av både AR og VR.

-Vi jobber aktivt med å forenkle og korte ned kjøpsprosessen både for kunde og sluttkunde. Med Dusjverkstedet følger en utvikling som jeg er overbevist om vil gagne både brukere og vårt varemerke på mange måter framover – også innen alle våre produktkategorier på sikt, sier Johannes.

Test Dusjverkstedet på www.dusjverkstedet.no eller se mer på inr.no

For mer informasjon kontakt:

Johannes Hermansson, Head of IT & System Development, johannes.hermansson@inr.se

Maria Palm, Nordic Marketing Manager, maria.palm@inr.se

INR Norge AS

Fjordgaten 13 A, NO-3125 Tønsberg

Følg oss på:

Elisabeth Melsom Olsen

Pressekontakt Kunde- og Markedskonsulent 3333 0200
        Petter Kvernstrøm

Pressekontakt Direktør 9029 6020 Les mer

INR Iconic Nordic Rooms

INR står for premium nordisk baderomsdesign med en intelligent innside – laget i materialer som skal tåle hjemmets tøffeste miljø i minst 15 år. INR designer, produserer og selger baderomsmøbler, blandebatterier samt håndkletørkere og er markedsledende i Sverige på dusjløsninger. INR ble grunnlagt i Skåne i 1988 og har sitt hovedkontor i Malmø samt produksjon i Jønkøping og Malmø. Selskapet eies fra 2020 av den danske baderomsmøbelprodusenten Dansani. Hovedmarkeder for INR er Sverige, Norge og Finland. Les mer på www.inr.noVår oppgave er å skape de riktige forutsetningene gjennom smarte, innovative løsninger som er utformet etter hvordan du ønsker å starte dagen. Eller avslutte den, for den saks skyld. På et sted der du virkelig trives og kan være deg selv. På badet.

Velkommen til INR – Iconic Nordic Rooms. I vår verden er det rom for flere ulike personligheter. La din ta plass.

INR Iconic Nordic Rooms
        Fjordgaten 13 A