InsightOne åpner nytt kontor i Finland

Etter at vi i februar i år kjøpte ut Experian Marketing Services sin virksomhet i Norden går InsightOne nå inn i det finske markedet. I august åpner InsightOne kontor i Helsinki og møter det finske markedet med en oppgradert finsk Mosaic™klassifisiering.

Kontoret i Helsinki er en videreutvikling av den finske virksomheten som tidligere ble styrt fra Stockholm. Kontoret vil bli drevet av Juhani Kiiskinen och Klaus Vesama. Juhani og Klaus har begge en fortid hos InsightOnes tidligere eiere Experian, men kommer sist fra Inspiratio og Esri.

” Et lokalt kontor i Finland gir oss mulighet til å ha en fullverdig distribusjon i hele Norden. Med lokal forankring i Sverige, Norge og Finland har vi det beste grunnlaget for å hjelpe våre kunder.” sier Geir Olav Iversen, Managing Director Nordic & Partner i InsightOne.

Bak Mosaic™ livsstilsklassifiseringen står tidligere eier Experian, som i over 20 år har utviklet metoder og verktøy for å følge markedets utvikling. Gjennom en partneravtale med Experian har InsightOne de eksklusive rettighetene til livssstilsklassifiseringen Mosaic™ i samtlige nordiske land, deriblant den oppdaterte finske versjonen.

InsightOne har fra før kontorer i Oslo og Stockholm med til sammen rundt 30 ansatte. Teamet i Helsinki kommer til å ha et tett samarbeid med de øvrige kontorene.

• Media, kommunikasjon

Med den rette kombinasjonen av forbrukerinformasjon, innovativ analyse og medarbeidere med rett kompetanse bidrar InsightOne til å gi bedre grunnlag for beslutninger og handle på riktig informasjon.

Juhani Kiiskinen

Senior Consultant, Finland