​The Ugly Glühwein - Julestemning på flaske

The Ugly Glühwein - Julestemning på flaske

Enten det er snakk om juleverksted og noe godt i glasset eller overraskelsesbesøk til gode venner – en lun glühwein blir aldri feil. For de som lurer, glühwein kan minne om gløgg, men inneholder mindre sukker og smaker mer av rødvinen. Med løfte om spansk varme, og kledt i et solid strikkemønster, er The Ugly Glühwein et naturlig innslag når det skal serveres varmende drikker på bordet. I beste juletradisjon fra kontinentet kommer altså denne behagelige og festlige stemningsskaperen fra Spania. Laget på tempranillo-druen og med 14% alkohol bak strikkemønstret er det en nydelig magevarmer for voksne. Som med alle gode ting snakker vi om solid håndverk der vinen er laget på tradisjonelt vis og siden tilsatt naturlige krydder og appelsin. Resultatet er en besnærende duft av julens krydder, kanel, stjerneanis og kardemomme sammen med trivelige appelsintoner.

Varm den forsiktig til det ryker, men ikke over 71º grader, for da forsvinner alkoholen. Serveres i glass med en kanelbit og en stjerneanis, eller en fin remse appelsinzest.

VMP nr. 7746201

Bestillingsutvalget

Vol: 75 cl

VMP pris 145,-

Drue: Tempranillo 100 %, krydder og appelsin.

Sukker: 125 gr/l

Syre: 5,2 gr/l

Servering: varmes opp til 65º - 70ºC, eller kald (rett fra kjøleskapet).

Land: Spania

Område: øvrig