Dentsu Aegis Network: Strålende fornøyd med innleid INTUNOR-konsulent

Da mediebyrågruppen Dentsu Aegis Network søkte etter en ny financial controller, oppstod det et behov for å leie inn en midlertid ressurs inntil en fast ansettelse var gjennomført. Selskapet leide inn konsulent Hege Ryen fra INTUNORs avdeling for økonomistyring. Nå er kontrakten forlenget.

Dentsu Aegis Network er et av verdens ledende byråfamilier, med spisskompetanse innen markedsanalyse, merkevarebygging, strategi, kampanjegjennomføring, e-handel og digitale kundeopplevelser. Virksomheten i Norge består av 12 juridiske enheter.

I høst søkte virksomheten etter en ny financial controller. For å ivareta oppgavene interim, leide selskapet inn en spesialist fra INTUNOR. Konsulent Hege Ryen fra INTUNORs avdeling for økonomistyring var et naturlig førstevalg. Hun har 15 års erfaring som leder av den norske økonomiavdelingen til et internasjonalt teknologikonsern.

– Hege har vært kjempefin å jobbe med. Hun ble raskt operativ og utførende i rollen og dermed en god ressurs for avdelingen, sier Head of Financial Control Ida Nesvold Nilssen i Dentsu Aegis Network.

– Jeg setter spesielt pris på at hun er god på kommunikasjon, alltid bli og veldig løsningsorientert, legger hun til.

Som financial controller i Dentsu Aegis Network Norge følger man opp økonomien i ett eller flere byrå på løpende basis. Blant arbeidsoppgavene er månedsavslutning, rapportering til konsernet internasjonalt og til ledelsen lokalt, samt utarbeidelse av prognoser.

– Jobben er til tider veldig hektisk. Likevel klarer Hege å holde hode kaldt og gjøre riktige prioriteringer.

Forlenger kontrakten

Samtidig som Ryen ivaretok arbeidsoppgavene til virksomhetens kommende financial controller, jobbet Markus Kleven Skustad i bemanningsbyrået INTUNOR People med å finne en person til den faste stillingen som financial controller i selskapet. Etter et bredt søk fant han den rette kandidaten.

– Det var en lettelse. Markus har over flere år hjulpet oss med å rekrutere mennesker som passer inn i vårt miljø, bedyrer Nilssen.

Likevel ønsket mediebyrågruppen å forlenge kontrakten med innleide Ryen.

– Hun erstatter en annen innleid medarbeider som går ut av kontrakten tidligere enn forventet. Jeg er veldig glad for at Hege takket ja til å fortsette.

Ryen er også glad for at hun kan fortsette å bidra med å støtte økonomifunksjonen i mediebyrågruppen:

– Jobben i Dentsu Aegis Network har vært spennende og læringsrik. Jeg liker spesielt godt at jeg får muligheten til å bli kjent med en ny bransje hvor jeg får anvendt mine erfaringer på nye problemstillinger. Det har vært veldig givende, sier hun.

Trenger din virksomhet bistand med rekruttering og bemanning? Ta kontakt med Markus Skustad i INTUNOR People på markus.skustad@intunor.com eller +47 92 85 38 17.

• næringsliv
  • konsulent