Hervik Plomme og kirsebær syltetøy og bærsaft

Hervik utvider serien med supergodt syltetøy og saft av plomme og kirsebær

Herviks nye syltetøy består av norske plommer og kirsebær fra Telemark, noe som gir en frisk og autentisk karakter. Smakskombinasjonen av plommer og kirsebær er perfekt balansert mellom sødmen fra plommene og de lett bitre undertonene fra kirsebærene. Hervik er opptatt av at deres produkter skal være naturlige, så her er det ikke tilsatt konserveringsmidler eller andre kunstige tilsetninger. Her er det bærene som spiller hovedrollen.

I tillegg til syltetøyet tilbyr Hervik en ny bærsaft, også den basert på plommer og kirsebær. Her får du den gode hjemmelagede smaken, akkurat som bestemor lagde den. Bærsaftene til Hervik produseres skånsomt og med store krav til kvalitet og naturlighet. De presser bærene selv, og varmfyller saften på flasker, før den raskt kjøles ned igjen. Slik blir smaken bevart så naturlig som mulig – uten bruk av verken konserveringsmidler eller andre kunstige tilsetninger.

Hervik er en dedikert liten familiebedrift beliggende i Hervik i Rogaland. Hervik lar frukten og bærene spille hovedrollen når de produserer sine drikke– og syltetøyprodukter. De velger alltid naturlige ingredienser, og bruker aldri konserveringsmidler eller kunstig søtning. Produktene skal smake akkurat som da farmor laget dem. Naturlig godt.

Hervik er representert i alle dagligvarekjedene i Norge.

For mer informasjon, flere bilder eller produktprøver kontakt: Jensen & Co, distributør av Hervik

Kontaktperson: Jørgen Svalastog Holbye, presseansvarlig, Jensen & Co,