Pressemelding -

Viljas gründer og eier, Charlotte Ehde-Eliassen, var gjest i Lørdagsrevyen 21. mai

I intervjuet med NRK Lørdagsrevyen deler Charlotte åpent om at hun som småbarnsmor var mye alene og ensom, og det førte til ideen om å reise på aktive turer med andre kvinner. Ideen ble til Jomfrureiser, som nå heter Vilja, og som hittil har sendt ut over 50 000 norske kvinner til 300 destinasjoner i 100 land.

Da Charlotte startet Jomfrutrimmen (som det het aller først) i 1993, tjente norske menn over 70 prosent mer enn kvinner fordi kvinner i større grad enn nå jobbet deltid eller var hjemmeværende. Svært få kvinner var gründere. Charlotte er i så måte unik, og også unik i reiselivsbransjen i Norge. Hun er en av få kvinner som har startet og driver et reiselivsselskap, og en av få, om ikke den eneste, som fremdeles er eneeier av selskapet.

Reportasjen tar oss med til Jomfruweekend på Vestlia, hvor vi ser magien i Vilja med nesten 100 glade og aktive kvinner. Vi ser også Charlotte der hun henter energi, nemlig på løpetur og kajakkpadling i Oslofjorden.

“Det var en stor ære og også litt utenfor komfortsonen å være gjest i Lørdagsrevyen”, sier Charlotte. “Jeg brenner for at kvinner skal ta vare på seg selv. Vilja er mer enn en reise og tilbyr aktive reiser og egentid for kvinner i alle aldre. Har kvinner det bra, har dem rundt henne det enda bedre”, avslutter hun.

Charlotte er innslag nr. 14 i Lørdagsrevyen: "reiseliv".

• Ferie

• weekend
  • trening
  • reise
  • fellesskap
  • jentetur
  • aktiviteter
  • glede

Vilja tilbyr treningsreiser, yogareiser, fotturer, kulturreiser og aktive reiser både i Norge og hele verden, for kvinner og med stadig mer fokus på bærekraft. I 30 år har vi gitt norske kvinner mulighet til å ta en pustepause fra hverdagen og ta vare på seg selv med sol, strand, aktivitet og nye vennskap.

Viljas ledere er dyktige og svært dedikerte. En reise med Vilja er mer enn en reise.

Charlotte Ehde Eliassen

Pressekontakt Engasjert eier 95077969 Viljareiser