Brunt er en fargetone som vil utvikle seg videre i 2017 og 2018! Her er veggene malt med LADY Pure Color 1362 Olive Brown og 10001 Dijon Yellow.

De viktigste fargene i 2017

Jeg har stor tro på at vi vil se at FARGER fortsatt blir viktig i år, – altså at vi fortsetter å bringe mer kulørte fargetoner inn i hjemmene våre. Det står nok mang en hvit og grå vegg for fall etter hvert som året utvikler seg. Noen vil nøye seg med mer fargerike innslag her og der, mens andre kanskje tar den helt ut og velger en kulørt farge til alle fire vegger. Også møblene våre får mer farger; vi velger ikke bare safe med en grå eller beige sofa lenger!

BRUNT - fra de gylne til det rødbrune

Brunt er en fargetone som vil utvikle seg videre i 2017 og 2018. Vi snakker nå om de mer gylne bruntonene – som en videreutvikling av de gulbrune tonene vi stiftet bekjentskap med i 2016.

Også mange møbler vil dukke opp i gylne, brune cognac-nyanser som vil skape spennende kontraster i hjemmene våre. For den som synes brune vegger blir for mye, er det jo fult mulig, og ikke minst enkelt, å finne lekre kulørte veggfarger som de brune, tøffe detaljene vil fungere suverent inntil! Blått, grønt, grått… eller inntil noen av de nye, gylne fargetonene som kom nå i høst. Det kan bli riktig så kule kombinasjoner! Vi kommer nok også til å se en del brune toner i form av de dempede, brente rødbrune tonene vi også la merke til i 2016. Sjekk ut rødbrune farger som 2271 Rustikk Terracotta og 2993 Kilim.

Disse er jo fine å kombinere med lysere beige toner for den som ønsker å holde det noe mer tradisjonelt.

Når det er sagt tror jeg også vi vil kunne se en del lysere nude / rosa og ferskentoner som stammer fra de mørkere rødbrune tonene. - Men brune innslag - enten de rødlige eller gylne brune – ja det blir det garantert å se i år!

GRØNT – fra catwalk til vegg.

Grønt er også en farge som får fortsette inn i 2017 og 2018, men det vil nok dreie litt fra de naturlige, duse, gylne grønne, og over på de mer fargesterke grønnfargene. Nå tror jeg vi først og fremst skal la de aller grønneste fargene få prege klærne våre, – noe vi for øvrig allerede har sett fra catwalken for neste sesong, mens vi kanskje toner det ørlite ned på veggene våre. Men fortsatt skikkelig grønt altså, – som et friskt pust inn i hjemmene våre! Når det er sagt, tror jeg også vi vil se innslag av mer kvikke, blågrønne farger, – gjerne i litt kulørte utgaver. Husk at også grønt er en farge man enkelt kan benytte som en god basisfarge, – du må bare finne den retningen som passer for nettopp DEG. Omgi deg med grønt i tiden som kommer, det er en deilig farge for å kvikne litt til i vintermånedene og våren som ligger foran oss!

BLÅTT - en god basisfarge

Blått er en farge vi har hørt mye om de siste årene, men jeg tror likevel at vi vil se en del blått fremover. Og årsaken til det er kanskje nettopp at mange har oppdaget hvor godt blått kan fungere som en god basisfarge i hjemmet. Og basisfarger lever som kjent lenger enn trendfarger i seg selv. Blått er lekkert til så mangt; hvitt, grått, brunt, grønt… så blått gir deg kort og godt mange mulighet.

Skal jeg si noe om blåtoner generelt, vil jeg i grunn oppfordre folk til å bli kjent med de ulike blåtonene slik at de finner sin favoritt. Man finner jo alt fra gråblå, til rødlige blå og grønnaktige blå, og alle disse vil altså gi deg totalt ulike fargeopplevelser.