​Jotuns fargekolleksjon til Norwegian Presence i Milano

Blogginnlegg -

​Jotuns fargekolleksjon til Norwegian Presence i Milano

Jotuns fargekolleksjon til Norwegian Presence i Milano

Jotun er stolte bidragsytere til satsingen Norwegian Presence i Milano, som ble avholdt i forrige uke. Jotuns fargesjef, Lisbeth Larsen, har valgt ut en egen fargekolleksjon til denne utstillingen. Fargene er nøye satt sammen for å fremheve alle de vakre elementene fra de norske designerne. Dette er farger som også egner seg meget godt til bruk i et hjem! Her er det bare å la seg inspirere!

Farge er helt avgjørende for uttrykket i de rommene vi lever i, og derfor er det naturlig at Jotun inngår som en samarbeidspartner ved presentasjonen av norsk interiør i utlandet.

Fargekolleksjonen består av tre blå-grønne nyanser og en gyllen, kamelfarge. Til sammen danner fargene en avstemt palett, som gir en vakker og lun bakgrunn i et interiør.

LADY 4212 Norwegian Presence

Jotuns fargeteam, med Lisbeth Larsen i spissen, har utviklet denne mørke, blånyansen helt spesielt til den norske utstillingen i Milano! Navnevalget denne gangen var derfor åpenbart – det måtte bli Norwegian Presence. Fargen er en nedtonet blågrå nyanse, som er svært sofistikert og elegant.

LADY 1930 Lounge

1930 Lounge er en varm, gyllen-brunlig farge. Denne kamelfargen er en elegant og sofistikert nyanse som gir en avslappende loungefølelse. Paletten blir komplett med denne fargetonen som gir en vakker kontrast til de blå-grønne nyansene.

LADY 7163 Minty Breeze

Denne fargen har blitt veldig populær etter den ble lansert, og det er ikke uten grunn! Fargen er perfekt balansert med akkurat passe mengde sort i seg, og gir en behagelig dempet opplevelse. Dette er en vakker, nedtonet og grålig mintfarge.

LADY 6325 Balanse

Dette er virkelig en perfekt blågrønn nyanse! Denne mørke fargen gir en beroligende effekt til et rom, og nyansen oppleves som både kjølende og komfortabel. Mørke fargen som 6325 Balanse, vil ta seg spesielt godt ut i en matt maling. Vi anbefaler derfor LADY Pure color, som gir det helmatte og sobre utseende som gjør at fargen kommer aller best frem på en vegg.

De nye fargene vil være tilgjengelig hos Jotuns forhandlere i løpet av uken. Hvis du vil prøve disse fargene hjemme, anbefaler vi at du tester med en fargeprøve først, ettersom de to første fargene foreløpig ikke finnes i et fargekart.