Kombinasjonen av fargene 8302 Laurbær og 20047 Blushing Peach gir en herlig vårfølelse!

Gå en grønnere vår i møte

LADY Spring and summer collection 2018: Nå kommer vårens fargenyanser og et hint om sommer. Gjør et tidløst og sobert fargevalg. Glem trendene. Det er ditt valg!

– Vi mennesker har på en eller annen måte alltid lyst til å fornye oss. Men noen ting er «evergreens», ting som alltid vil være der, som bestemors bakst, musikkslagere og møbelikoner. Slik er det med farger også.

Det er et tydelig tegn for fargene vi liker å ha rundt oss akkurat nå, det trygge og tidløse, forklarer Lisbeth Larsen, global fargesjef i Jotun.

– Denne våren vil vi ha det litt grønnere, med innslag av sarte farger.

Vil ikke være så «himla trendy»

– Vi er inne i en tid der det tidløse er høyaktuelt. Vi vil ikke være så himla trendy. «Trender» er et ord vi helst ikke bruker. Folk har ikke lyst til å følge «trendene», men velge selv. Det er en sterk individualisme som påvirker måten vi tar valg på, for farger og interiør vi vil omgi oss med, forklarer Lisbeth Larsen. Hun er opptatt av de enkle forandringene:

– Det er ikke så mye som skal til!

Ta egne valg!

Jotuns kolleksjon for våren og sommeren gir rom for å ta egne valg og kombinere det spreke med det trygge.

– Noen ting er rett og slett godt å se på, og trygt å ha i omgivelsene våre, slik som grønne farger, sier Lisbeth Larsen om tendensene for tida vi er inne i.

Go green!

LADY 8302 Laurbær har vært med Jotun i mange år, og er en spesielt god grønnfarge. Vi ser at grønt er mer i tiden igjen, og overtar for det blå.

– Heng på en 8281 Pale Linden, som er en lysere variant, og få en fin kombinasjon av grønne nyanser.

Sensuell rød + grønn = sant

Når våren kommer og snøen forhåpentligvis snart forsvinner, åpner det seg grønne enger. Da vises sensuelle rødtoner fra sin beste side.

Det gjelder særlig for LADY 2859 Whispering Red – et friskt fargevalg.

Rødtoner er flott på veggen sammen med LADY 20047 Blushing Peach, en støvete rosafarge som har vært rundt oss til alle tider, og en populær farge i LADYs fargekart for 2018.

Dempet gul

Gult er alltid godt. LADY 10683 Cashmere ble lansert for noen sesonger siden og er fortsatt aktuell. Det er en dempet, støvete gulfarge, som igjen passer godt sammen med det grønne. De som har likt det beige, vil like denne.

Det er i samspillet fargene i vårens kolleksjon kommer virkelig til sin rett.

Gi rom for Space

Nøytralene har en viktig plass i kombinasjoner med vårens trygge, men likevel så dristige, fargepalett. Her har fargesjefen en klar anbefaling:

– Jeg kan med hånden på hjerte si at LADY 10678 Space er den beste nøytralen som er lansert på lang tid. Hvis du har vært litt hvit i fargevalget, så er denne varme varianten trygg, sier Lisbeth, som legger vekt på at valget skal være individuelt.

– Vi tar tendensene på alvor; det som er best for deg, er ikke nødvendigvis det som er best ifølge trendene.