Jungheinrich kjøper teknologifirmaet arculus GmbH

Jungheinrich kjøper teknologifirmaet arculus GmbH

Gjennom oppkjøp av Autonomous Mobile Robots-firmaet arculus fortsetter Jungheinrich implementeringen av strategi 2025+

Automatisering er nøkkelen til Jungheinrich sin fremtidige vekst. I lys av dette kjøpte konsernet i fjerde kvartal 2021 arculus GmbH, et teknologiselskap med base i München som opererer i sektoren Autonomous Mobile Robots (AMR). arculus fokuserer på autonome mobile roboter, moduloppbygde produksjonsplattformer og programvareløsninger for mobil automatisering og har et erfarent team av maskinvare- og programvarespesialister på sine anlegg i Tyskland. Blant arculus sine kunder finnes mange kjente bilprodusenter og industribedrifter fra ulike sektorer.

Gjennom oppkjøpet av arculus utvider Jungheinrich sin eksisterende portefølje av automasjonssystemer med programvare- og maskinvareløsninger fra den raskt voksende sektoren Autonomous Mobile Robots. Med arculus sitt programvarestyringssystem som fikk anerkjennelsen IFOY Award 2021, kan AMR- og AGV-flåter fra alle produsenter betjenes med VDA 5050-grensesnittet.

Dr. Lars Brzoska, adminstrerende direktør i Jungheinrich-konsernet, forklarer fordelene: «Med anskaffelsen av arculus har vi vært i stand til å utvide vår ekspertise på automatiseringsområdet betraktelig. Viktige AMR-områder som ordreplukking vil fortsette å vokse gjennom stadig økende e-handel. Med teamet fra arculus kan vi oppnå sterk vekst og knytte oss til viktige fremtidige markeder innen automatisert lagerlogistikk. Sammen åpner vi et nytt kapittel i historien om fremtidens lager."

Kategorier

Jungheinrich har svaret på logistikkspørsmålene du måtte ha når det gjelder interne transport- og lagersystemer. I Norge har vi tilbudt produkter og tjenester rundt trucker siden 1969. På områdene gaffeltrucker, automatiske trucker, reoler, service og vedlikehold er vi blant de største i Europa. Med mer enn 18 000 ansatte og 40 salgs- og serviceorganisasjoner over hele verden, er vi et ledende selskap for dagens og morgendagens behov.

I Norge er vi cirka 145 ansatte, med hovedkontor på Alnabru i Oslo. I tillegg har vi kontorer i Trondheim, Bergen og Sandnes. Vi sikrer at kundene våre har de mest kostnadseffektive produktene, systemene og tjenestene som finnes på markedet. Uavhengig av bransje eller størrelse på bedrift.

Jens Gjerlaug

Manager Logistics Systems + 47 932 95 087

Totalleverandør for hele lageret

​Jungheinrich har svaret på logistikkspørsmålene du måtte ha når det gjelder interne transport- og lagersystemer. I Norge har vi tilbudt produkter og tjenester rundt trucker siden 1969. På områdene gaffeltrucker, automatiske trucker, reoler, service og vedlikehold er vi blant de største i Europa. Med mer enn 18 000 ansatte og 40 salgs- og serviceorganisasjoner over hele verden, er vi et ledende selskap for dagens og morgendagens behov.
I Norge er vi cirka 145 ansatte, med hovedkontor på Alnabru i Oslo. I tillegg har vi kontorer i Trondheim, Bergen og Sandnes. Vi sikrer at kundene våre har de mest kostnadseffektive produktene, systemene og tjenestene som finnes på markedet. Uavhengig av bransje eller størrelse på bedrift.

Jungheinrich Norge AS
Alf Bjerckes vei 30