Natalie Lorgen og Reni Kristiansen blir historiske Distriktsjefer i JYSK.

Blir historiske sjefer i JYSK

Natalie og Reni er de første kvinnene til å fullføre distritktsjef programmet i JYSK Norge.

JYSK tilbyr mange kariereprogram for sine ansatte, og for å bli distriktsjef må du gjennom et trainee program.

Programmet går over 5 moduler i løpet av ett år, av 20 prosent teorietisk og 80 prosent praktisk trening. Mellom modulene øver praktikantene på det de har lært i praksis for til slutt å vise frem sin erfaring og kompetanse i en avsluttende muntlig eksamen.

Programmet er knyttet direkte til daglige paktiske oppgaver innenfor ledelse, drift, kulturbygging og salgsfokus. Foredragsholderene er svært erfarne ledere fra JYSK med lang fartstid som ledere i Retail både i og utenfor JYSK.

Første kvinner ut

Natalie Lorgen og Reni Kristiansen er de første blant sine kvinnelige kolleger som fullfører programmet.

-Jeg gikk District Manager Trainee programmet for å utvikle meg som en leder for ledere, samt for å lære meg selv å kjenne. Det er en overgang fra å være leder for ansatte til å lede ledere, og da må man ha noen andre verktøy. I tillegg må man ha et annet perspektiv, og klare å løfte blikket fra butikk til distrikt, region og land, sier Reni Kristiansen.

Hun har jobbet i JYSK i 10 år, og får nå ansvar for 9 butikker i distriktet Innland.

-Det har tradisjonelt vært få kvinnelige kandidater til DMT programmet, men med Reni og Natalie så håper vi at de baner vei og er synlig for andre kvinner i JYSK. Vi ønsker alle uansett kjønn velkommen, men vi er avhengig av at den enkelte ansatte oppsøker karriereveien aktivt selv gjennom samtale og veiledning med sin nærmeste leder, Ole Martin Jortveit, HR-sjef i JYSK Norge.

Fra profesjonell svømmer til distriktsjef

Natalie Lorgen drev med svømming på toppnivå frem til hun var 19 år, da hun innså at det var innen retail hun heller ville satse. Natalie prøvde seg flere steder i bransjen, før hun havnet i JYSK i 2018. Og veien til toppen gikk fort.

-Jeg pleier å si som Pippi; dette har jeg aldri gjort før, så det klarer jeg sikkert, sier Lorgen.

Hun tar nå over som distriktsjef i JYSK, og skal ha et ansvar for 10 butikker i Nordvest.

Jager nye talenter

-Det er masse muligheter i JYSK, og jeg vil først og fremst å prestere der jeg er nå og fortsette å utvikle meg som leder og lære nye ting. I tillegg gleder jeg meg til å bygge videre på teamet, bli kjent med de, utvikle de og finne nye talenter, sier Kristiansen.

Hun er travelt i gang med å søke etter nye talenter til store manager trainee stillinger i Hamar og Gjøvik, og ny butikksjef på JYSK Gol.

-Distriktsjef programmet er svært populært fordi det gir svært stor innsikt i praktisk ledelse og kulturbygging. Vi er svært stolte over programmet og våre uteksaminerte DMT’er. Reni og Natalie er et bevis på dette ettersom de gikk rett ut i operative District Manager stillinger etter fullført utdannelse, sier Jortveit.

Kategorier

JYSK er en internasjonal boligbutikkjede med skandinaviske røtter, som gjør det lett å innrede alle rommene i et hjem, samt hagen.

Med over 3.100 butikker og webshops i 50 land, har JYSK alltid et godt tilbud og kompetent service i nærheten, uansett hvordan kundene ønsker å handle.

Grunnlegger Lars Larsen åpnet sin første butikk i Danmark i 1979. I dag har JYSK 28.500 medarbeidere.

JYSK er en del av den familieeide Lars Larsen Group. JYSKs omsetning er på 4,4 milliarder EUR.

Krister Andreassen

Pressekontakt Sales & Marketing Manager, Norge 41475500
Fatima Elkadi

Pressekontakt Kommunikasjonssjef JYSK Norge 41615853

Velkommen til JYSK Norge!

Med over 3.300 butikker og webshops i 48 land, har JYSK alltid et godt tilbud og kompetent service i nærheten, uansett hvordan kundene ønsker å handle.

Grunnlegger Lars Larsen åpnet sin første butikk i Danmark i 1979. I dag har JYSK 31.000 medarbeidere.
JYSK er en del av den familieeide Lars Larsen Group. JYSKs omsetning er på 5,2 milliarder EUR for finansåret 2022/2023.