Inviterer kunder til grillfest

Inviterer kunder til grillfest

Butikksjef Enes Keranovic inviterer lokalsamfunnet til grill når han åpner ny butikk i Sandefjord 19. mai.

Butikksjefen har drevet butikken i 10 år. Nå skal han få helt ny butikk.

Enes Keranovic er veldig glad for dette. Han forteller at butikken har hatt en positiv utvikling og vunnet «Årets butikk» ved flere anledinger. Han hyller teamet sitt.

- Teamet mitt er det som utgjør butikken, vi har bygd opp butikken og skapt god butikk. Vi er veldig fornøyde med å få ny butikk, og vi har allerede fått mye bra respons fra kunder som også har gledet seg til åpningsdagen, sier Enes Keranovic.

Ønsker andre en sjanse

Keranovic har jobbet i kjeden i 15 år, og startet allerede som 16 åring i JYSK. Han har hatt mange stillinger i JYSK, og er nå opptatt av å gi sine kolleger de samme mulighetene han har fått.

- Det er viktig å gi alle en god opplæring for å skape en mestringssfølelse. Vi må spille hverandre gode. I tillegg er det viktig å ha det gøy på jobb for det skaper en ekstem mestringsfølelse, sier Keranovic.

Konkurransedrevet

Selv har han invitert butikkansatte til middager hjemme, og arrangert utenlandske turer til både Polen og Danmark. Butikken på 9 ansatte har vunnet mange pengepremier i JYSK som de har brukt på sosiale aktiviteter utenfor arbeidstid for å bli bedre kjent med hverander. Tre av de ansatte har vært i JYSK i 15 år, mens andre er relativt nye.

- Vi har lavt fravær i butikken, og et veldig godt arbeidsmiljø. Folk liker jobben sin, og vi gjør mye sosialt for å styrke hverandre. Men å vinne er nøkkelen til suksess, sier han og ler.

Enes har flere familiemedlemmer som også jobber i JYSK, blant annet sin konkurranselystne bror Edis Keranovic som er butikksjef i JYSK Horten.

- Jeg er hakket verre en min bror Edis, for jeg satser ekstremt høyt. Jeg tror konkurranseinstiktet er personlig. Men for vårt team har det vært en morsom driver når vi vinner konkurranser og får noe ut av det- som å reise. Det er en vitmamininnsprøytning, sier Enes.

Kom til Norge fra krig

Keranovic kom til Norge da han var 4 år gammel fra krigen i Bosnia. Selv er han veldig opptatt av å være en rollemodell og gi andre en sjanse i arbeidsmarkedet. Ved flere anledninger har han tatt inn folk på arbeidstrening fra Fønix, en kompetansebedrift som skal få mennesker ut i arbeid på oppdrag fra NAV.

- Som leder har det vært fint å være med å invitere inn ulike mennesker til JYSK, da vi vet at folk er ulike og har forskjellige behov. Derfor har vi hatt ulike samarbeid med Føniks og tatt inn folk på praksis og arbeidstrening, sier Enes.

Han sier at teamet hans er en sammensatt familie av ulike personligeter, men at det alltid er rom for andre.

Grill og hagefavoritter

Reåpningen av JYSK-butikken i Sandefjord er en del av en større investering i Norge, hvor 250 millioner NOK går med på å oppgradere alle de norske butikkene til det nyeste 3.0 konseptet innen utgangen av 2024.

- Vi får større, lysere og moderne lokaler som gjør at vi kan stille ut mer fra vårt sortiment. Våre kunder vil få en bedre handleopplevelse, sier Kernaovic.

Han trekker frem UHRE som favorittprodukt til hagesesongen, og gleder seg til å vise den frem når han inviterer kunder til grillfest under åpning 19. mai.

Om JYSK Sandefjord

• Butikken har 9 ansatte

• Butikken reåpner 19. mai kl 09.00

• Butikken finner du i Nygårdsveien 86, 3221 Sandefjord

Ytterligere informasjon

• Distriktsjef Nicolaj Hager Jensen tlf: +47 41241337

Regions

JYSK er en internasjonal boligbutikkjede med skandinaviske røtter, som gjør det lett å innrede alle rommene i et hjem, samt hagen.

Med over 3.100 butikker og webshops i 50 land, har JYSK alltid et godt tilbud og kompetent service i nærheten, uansett hvordan kundene ønsker å handle.

Grunnlegger Lars Larsen åpnet sin første butikk i Danmark i 1979. I dag har JYSK 28.500 medarbeidere.

JYSK er en del av den familieeide Lars Larsen Group. JYSKs omsetning er på 4,4 milliarder EUR.

Krister Andreassen

Pressekontakt Sales & Marketing Manager, Norge 41475500
Fatima Elkadi

Pressekontakt Kommunikasjonssjef JYSK Norge 41615853

Velkommen til JYSK Norge!

Med over 3.300 butikker og webshops i 48 land, har JYSK alltid et godt tilbud og kompetent service i nærheten, uansett hvordan kundene ønsker å handle.

Grunnlegger Lars Larsen åpnet sin første butikk i Danmark i 1979. I dag har JYSK 31.000 medarbeidere.
JYSK er en del av den familieeide Lars Larsen Group. JYSKs omsetning er på 5,2 milliarder EUR for finansåret 2022/2023.