JYSK åpner i Tyrkia

JYSK åpner i Tyrkia

JYSK fortsetter utvidelsen til nye markeder, og åpner sine to første butikker i Tyrkia.

Siden JYSK åpnet sin aller første butikk i Danmark i 1979, har selskapet vokst til å omfatte over 3200 butikker. Nå utvider kjeden til et nytt marked i Tyrkia.

Torsdag 4. mai 2023 vil de første JYSK-butikkene i Tyrkia ønske kunder velkommen på Istanbul kjøpesentre Torium AVM og Oasis Cadde.

- Vi har lenge ønsket å utvide virksomheten vår ytterligere utenfor Europa, og vi ser et stort potensial for JYSK i det tyrkiske markedet. Vi har stor tro på at vårt skandinaviske sortiment vil appellere til kunder i Tyrkia, og som alltid vil vi tilpasse deler av vårt sortiment til det lokale markedet, sier Jan Bøgh, administrerende direktør i JYSK.

Den sterke troen på det tyrkiske markedet gjenspeiles også i en ambisiøs ekspansjonsplan for JYSK.

- De to første butikkene våre er bare begynnelsen på utvidelsesplanene våre. Vi ser mange muligheter for flere JYSK-butikker i Tyrkia, sier Jan Bøgh.

Sterk forretningsmodell

Av totalt 48 land drives 28 direkte av JYSK, mens de resterende drives etter en franchisebasert modell.

- Vi har en sterk forretningsmodell som fungerer godt både i våre egne land og for våre franchisetakere. En av våre største styrker er vårt småbutikk-konsept som gjør det mulig for oss å være nærmere kunden og gjøre handleopplevelsen så enkel som mulig, sier Jan Bøgh.

I tillegg til de fysiske butikkene vil JYSK også lansere en nettbutikk for Tyrkia.

- Vi ønsker at våre kunder skal ha en sømløs handleopplevelse med JYSK uansett hvordan eller hvor de foretrekker å handle, sier Jan Bøgh.

Kategorier

JYSK er en internasjonal boligbutikkjede med skandinaviske røtter, som gjør det lett å innrede alle rommene i et hjem, samt hagen.

Med over 3.200 butikker og webshops i 48 land, har JYSK alltid et godt tilbud og kompetent service i nærheten, uansett hvordan kundene ønsker å handle.

Grunnlegger Lars Larsen åpnet sin første butikk i Danmark i 1979. I dag har JYSK 30.000 medarbeidere.

JYSK er en del av den familieeide Lars Larsen Group. JYSKs omsetning er på 4,87 milliarder EUR.

Krister Andreassen

Pressekontakt Sales & Marketing Manager, Norge 41475500
Fatima Elkadi

Pressekontakt Kommunikasjonssjef JYSK Norge 41615853

Velkommen til JYSK Norge!

Med over 3.300 butikker og webshops i 48 land, har JYSK alltid et godt tilbud og kompetent service i nærheten, uansett hvordan kundene ønsker å handle.

Grunnlegger Lars Larsen åpnet sin første butikk i Danmark i 1979. I dag har JYSK 31.000 medarbeidere.
JYSK er en del av den familieeide Lars Larsen Group. JYSKs omsetning er på 5,2 milliarder EUR for finansåret 2022/2023.