​JYSK åpner nye lokaler i Kongsberg

​JYSK åpner nye lokaler i Kongsberg

I dag åpner JYSK nok en ny butikk, og fortsetter å oppgradere sine butikker etter nye investeringsplaner for de neste 3 årene.

Butikken på Kongsberg har både flyttet inn til nye og større lokaler, samt oppgradert til JYSKs nye moderne konsept 3.0.

- Vi ser frem til å ta imot alle våre fantastiske kunder igjen, og til å vise vårt nyeste sortimentet. Det nye butikk konseptet gjør det lettere å orientere seg i butikken blant det store utvalget av senger, møbler, interiør artikler og alt det andre som bidrar til å lage et hyggelig hjem, sier butikksjef Jostein Berge.

Oppgraderingen følger JYSKs plan om å modernisere alle sine butikker innen 2024, med en prislapp på en kvart milliard norske kroner.

JYSK Kongsberg flytter inn i Gomsrudveien 1, i sølvparken, og åpner kl 09.00 i dag.

Åpner flere butikker

Det er 33 år siden JYSK åpnet sin første butikk i Norge. Siden den gang er det blitt åpnet til sammen 102 butikker rundt om i landet.

- Vi er takknemlige for at stadig flere kunder i det norske markedet velger å gjøre sine kjøp hos JYSK, og vi er sikre på at de blir fornøyde med våre forbedringer og oppgraderinger også, sier Martina Pohjanen, sjef i JYSK Norge.

I tillegg til butikkoppgraderingene, forventer selskapet å etablere seg på omtrent 3 nye lokasjoner i Norge hvert eneste år frem mot 2024- også med 3.0 konseptet.

- Vi vurderer stadig nyetableringer og er glade for at vi blir tatt så godt imot uansett hvor vi åpner, sier Pohjanen.

Satsningen, som skal være gjennomført innen 2024, er JYSKs hittil største i Norge.

Om JYSK Kongsberg:

• Butikken har 8 ansatte
  • Butikken reåpner onsdag 12. mai klokken 09.00
  • Butikken finner du i Gomsrudveien 1, 3611 Kongsberg

Mer informasjon:

• Distriktssjef William Stubberud, tlf 984 49 995
  • Butikksjef Jostein Berge, tlf 992 51 598

Kategorier

JYSK er en internasjonal butikkjede med skandinaviske røtter, som selger alt til boligen. Den første butikken åpnet i Danmark i 1979, og i dag har JYSK over 2 900 butikker og 26 500 medarbeidere i 51 land. JYSK er eid av familien bak Lars Larsen Group, som står bak en rekke selskaper med en samlet omsetning på 4.25 milliarder EUR. JYSKs omsetning er på 4.1 milliarder EUR.

Fatima Elkadi

Pressekontakt Kommunikasjonssjef JYSK Norge 41615853

Velkommen til JYSK Norge!

JYSK er en internasjonal boligbutikkjede med skandinaviske røtter, som gjør det lett å innrede alle rommene i et hjem, samt hagen.

Med over 3.300 butikker og webshops i 48 land, har JYSK alltid et godt tilbud og kompetent service i nærheten, uansett hvordan kundene ønsker å handle.

Grunnlegger Lars Larsen åpnet sin første butikk i Danmark i 1979. I dag har JYSK 31.000 medarbeidere.
JYSK er en del av den familieeide Lars Larsen Group. JYSKs omsetning er på 5,2 milliarder EUR for finansåret 2022/2023.