Gå videre til innhold
JYSK Norge AS opplever enorm omsetnings- og kundevekst; aktivitetsperioder som Black Friday og Cyber Monday bidrar til den enorme veksten

Pressemelding -

Etter snart ett kvartal i det nye finansåret har JYSK Norge virkelig vind i seilene og kundene synes å ha oppdaget JYSKs DNA; store innkjøp, tidsriktige produkter og attraktive priser.

Black Friday markerer avslutningen på et kvartal da veksten virkelig har tiltatt for JYSK Norge. Første kvartal, i regnskapsåret 2019, for kjeden har bidratt til en omsetningsvekst i størrelsesorden 15% og Black Friday alene bidro til en vekst på, i overkant av, 25% vekst mot foregående år. Veksten kommer i alle produktkategorier og kjeden kjenner seg ikke igjen i varehandelens påstand om kundeflukt og omsetningsnedgang.

«Med snart 100 butikker og 1000 medarbeidere er det viktigere enn noen gang å skape en solid og bærekraftig kjede. JYSK jobber aktivt for å velge ut tidsriktige- og godt prisede produkter til Norske husholdninger – et arbeide som nå gir stadig større avkastning. Mens varehandelen snakker om kundeflukt og «butikkdøden» står vi i en situasjon der stadig flere kunder velger å kjøpe sine varer hos oss» sier Martina Pohjanen, Country Manager i JYSK Norge AS.

Hun legger til, «Veksten vi nå opplever kommer i alle kundesegmenter, fra unge til gamle, fra menn til kvinner. Vi er ydmyke for den konvergensen som vi ser i markedet – vi tar ikke veksten for gitt. Omsetnings- og kundeveksten kommer fra hardt arbeid i alle virksomhetens ledd og er belønningen for å ha et klart og tydelige konsept, samt en stadig investering i fasiliteter, medarbeidere og grundig opplæring».

JYSK Norge ser mer enn 25% omsetningsvekst under Black Friday. Kjeden har imidlertid utvidet Black Friday til å bli Black Weekend og påfølgende aktivitet, Cyber Monday, er et kjærkommet tilskudd til suksessen.

«Vi har tidligere hevdet at «Ingen av våre konkurrenter i Norge har bedre rammebetingelser for å lykkes i dette markedet enn oss» og dette får vi en tydelig bekreftelse på under årets første kvartal» sier Martina Pohjanen.

Rekordresultatet i JYSK Norge AS er en del av en større suksesshistorie, JYSK Group, som ved utgangen av finansåret hadde mer enn 2.600 butikker i 50 ulike land.

Den første JYSK-butikken i Norge åpnet i 1988 og JYSK Norge teller i dag 95 butikker med snart 1000 medarbeidere i Norge.

Black Friday 2018

• Omsetningsvekst: ca. 25%
  • Kundevekst: ca. 20%

Om JYSK-Norge

• JYSK åpnet den første butikken i Norge i 1988
  • JYSK Norge har i dag 96 butikker og har nesten 1000 dedikerte medarbeidere i Norge

Martina Pohjanen, Country Manager, JYSK Norge: mhan@JYSK.com, +47 94504710

JYSK er en internasjonal butikkjede med skandinaviske røtter, som selger alt til boligen. Den første butikken åpnet i Danmark i 1979, og i dag har JYSK over 2 600 butikker og 22 000 medarbeidere i 50 land. I Tyskland og Østerrike heter butikkene Dänisches Bettenlager – i resten av verden JYSK. JYSK eies av den danske kjøpmannen Lars Larsen, som står bak en rekke selskaper med en samlet omsetning på 4.02 milliarder EUR. JYSKs omsetning er på 3.36 milliarder EUR.

Krister Andreassen

Pressekontakt Sales & Marketing Manager, Norge 41475500
Fatima Elkadi

Pressekontakt Kommunikasjonssjef JYSK Norge 41615853

Velkommen til JYSK Norge!

JYSK er en internasjonal boligbutikkjede med skandinaviske røtter, som gjør det lett å innrede alle rommene i et hjem, samt hagen.

Med over 3.300 butikker og webshops i 48 land, har JYSK alltid et godt tilbud og kompetent service i nærheten, uansett hvordan kundene ønsker å handle.

Grunnlegger Lars Larsen åpnet sin første butikk i Danmark i 1979. I dag har JYSK 31.000 medarbeidere.
JYSK er en del av den familieeide Lars Larsen Group. JYSKs omsetning er på 5,2 milliarder EUR for finansåret 2022/2023.