Helle Sofie Sagøy er på god vei i kvalifiseringen mot Paralympics i Paris 2024.

JYSK starter nedtellingen til de paralympiske leker 2024 i Paris

28. august 2023 er det nøyaktig ett år til de paralympiske leker 2024 i Paris. JYSK starter nedtellingen med kampanjen «Alle kan lykkes».

I 1989 ble det skapt en lang og sterk forbindelse mellom JYSK og parasport. Det var her JYSK gikk inn som hovedsponsor for Parasport Danmark. Siden den gang har JYSK også blitt hovedsponsor for paraidrettsforbund i Norge, Finland og Romania, mens JYSK sponser de nasjonale paralympiske komiteene i Tsjekkia, Slovakia og Sverige.

Denne forbindelsen er spesielt aktuell i dag, 28. august 2023, da det nå er nøyaktig ett år til de paralympiske leker 2024 i Paris. Derfor har JYSK lansert kampanjen «Alle kan lykkes».

- Vår sponsing av Parasport er basert på den felles forståelsen av at dedikasjon og vilje til å vinne er det som baner vei for store prestasjoner og muligheter. Vi ser virkelig frem til å følge alle de inspirerende utøverne i deres forberedelser til de paralympiske leker, og vi støtter dem hele veien, sier kommunikasjonsdirektør i JYSK, Åse Andersson.

Video med idrettsutøvere fra fem land

Som en del av kampanjen har JYSK laget en video med idrettsutøvere fra flere av landene hvor JYSK er sponsor. Her forteller utøverne hva deres motivasjon er, og om deres status som rollemodeller.

Toppidrettssjef i Norges idrettsforbund og olympiske og paralympiske komité, Tore Øvrebø, er entusiastisk over JYSKs støtte og lidenskap for parasport.

- JYSK sin støtte gir prioriterte særforbund anledning til å styrke engasjementet med trenere, dra oftere på samlinger og internasjonale konkurranser, sier Toppidrettssjef Tore Øvrebø.

Drømmen om Paris

JYSK Norge har støttet ulike utøvere opp gjennom årene i sin reise mot paralympics. Det er Helle Sofie Sagøy, Vegard Sverd og Nora Korneliussen som nå får støtte av JYSK slik at de kan nå sine drømmer mot et paralymisk Paris om ett år.

- Stipendene som utløses via JYSK Ambassadør utgjør en vesentlig forskjell for disse tre parautøveres treningshverdag, sier Paralympisk leder Cato Zahl Pedersen.

- Vi kan glede oss over en god fremgang hos både Helle Sofie Sagøy, Nora Korneliussen og Vegard Sverd. Denne sesongen er en viktig kvalifiseringssesong mot Paralympics i Paris neste år. Vi ser gode tendenser i deres utvikling til at de blir å finne i den norske troppen i Paris Paralympics 2024, avslutter Pedersen.

Kategorier

JYSK er en internasjonal boligbutikkjede med skandinaviske røtter, som gjør det lett å innrede alle rommene i et hjem, samt hagen.

Med over 3.200 butikker og webshops i 48 land, har JYSK alltid et godt tilbud og kompetent service i nærheten, uansett hvordan kundene ønsker å handle.

Grunnlegger Lars Larsen åpnet sin første butikk i Danmark i 1979. I dag har JYSK 30.000 medarbeidere.

JYSK er en del av den familieeide Lars Larsen Group. JYSKs omsetning er på 4,87 milliarder EUR.

Krister Andreassen

Pressekontakt Sales & Marketing Manager, Norge 41475500
Fatima Elkadi

Pressekontakt Kommunikasjonssjef JYSK Norge 41615853

Velkommen til JYSK Norge!

Med over 3.300 butikker og webshops i 48 land, har JYSK alltid et godt tilbud og kompetent service i nærheten, uansett hvordan kundene ønsker å handle.

Grunnlegger Lars Larsen åpnet sin første butikk i Danmark i 1979. I dag har JYSK 31.000 medarbeidere.
JYSK er en del av den familieeide Lars Larsen Group. JYSKs omsetning er på 5,2 milliarder EUR for finansåret 2022/2023.