Gå videre til innhold
Den selverklærte sjefen for fest åpner The Gathering 2017. Foto: DRIV / Daniel Lilleeng

Sjefen for fest til The Gathering

Det er ingen ringere enn Fredrik Auke, bedre kjent under artistnavnet Freddy Kalas, som spiller under åpningsshowet når The Gathering arrangeres for 25. år på rad. Han gleder seg stort til å holde en energisk konsert.

– På The Gathering finner man veldig mange gode gamere. Disse menneskene er som genier, og jeg skulle gjerne ønske at jeg kunne overrekke dem en Kalas-pris hvis jeg hadde hatt det. I stedet kan jeg heller by på en skikkelig energisk Freddy Kalas-konsert og håper at det faller i smak, sier Auke.

De siste årene har han tatt Norge med storm. Med ekstremt fengende og populære låter som «Pinne for landet», «Jovial» og «Feel Da Rush», har han så langt passert 143 millioner avspillinger på Spotify alene.

Et 25-års jubileum verdig

Den selverklærte sjefen for fest har en visjon om å spre glede gjennom sin musikk. For The Gathering var det viktig å få nettopp Auke til å opptre.

– The Gathering er jo 25 år. Denne konserten blir absolutt feiringen verdig, med kongen av fest på hovedscenen er det nærmest uunngåelig at hele skipet stemmer i når han setter i gang, sier Geir Steinar Svoren, pressekontakt i The Gathering.

Freddy Kalas går på scenen rundt kl. 22.00 onsdag 12. april.

Om The Gathering
The Gathering er Norges største datatreff. Årlig samles over 6000 mennesker i Vikingskipet på Hamar for å feire påsken sammen med spill, foredrag, konserter og kreative konkurranser. Arrangementet drives av i overkant 300 frivillige ildsjeler fra inn og utland, organisert av den ideelle organisasjonen, Kreativ Aktiv Norsk DataUngdom.

Sondre Solbakken

Pressekontakt The Gathering 2022 +47 958 33 901
Simon Eriksen Valvik

Pressekontakt Kommunikasjonsansvarlig Område: The Gathering og KANDU +47 400 50 100

KANDU - Norsk Dataungdom

KANDU er en demokratisk medlemsorganisasjon for ungdom som driver med datakultur og datarelaterte hobbyer. Med over 7000 medlemmer er vi Norges største organisasjon for datainteressert ungdom. Vi er best kjent som arrangøren av The Gathering som hver påske samler over 6000 mennesker i Hamar, men jobber også året rundt for å skape mer og bedre datakultur i det Norske samfunnet.

KANDU
Kolstadgata 1