Calix takbokser – passer perfekt på Tesla Model Y!

KGK Norge AS, som er distributør av Calix takbokser i Norge, har nå testet tre ulike takbokser på den nye bestselgeren Tesla Model Y. Bakluken er justert litt ned for å få den aller beste plasseringen på taket.

Calix Nordic Loader på Tesla Model Y

Calix Nordic Loader Premium

Calix Nordic Loader Premium passer veldig fint på Tesla Model Y. Det lave, strømlinjeformede designet følger bilens linjer og skaper en integrert følelse mellom takboks og bil. For å forsterke dette ytterligere, har den ingen synlige nagler på utsiden og blankt materiale i både lokk og bunn.

For å forenkle bruken, spesielt når vi snakker om en SUV som Tesla Model Y, er takboksen konstruert med sideåpning fra begge sider (Dual Opening). Den har integrert håndtak i ”ny look” i børstet aluminium og lav lasteterskel. Lengst frem er Nordic Loader Premium utstyrt med Calix egenutviklede og patenterte Safety Nose for maksimal sikring av lasten. I tillegg er boksen testet og godkjent etter City Crash-normen. Calix Nordic Loader Premium har også innebygd LED-belysning og det nye festesystemet Quick Grip 2.0 som gjør av- og påmontering av boksen raskt og enkelt, samt at sikkerheten er forbedret.

Calix Nordic Loader Premium leveres i svart eller hvit høyglans i både lokk og bunn. Lokkets innerskall er hvitt for å reflektere LED-lampen best mulig, og nytt lastenett hjelper deg å holde lasten på plass.

Maks skilengde: 210 cm. Ytterligere teknisk info om Calix Nordic Loader finner du her:
Nordic Loader Premium | Calix Roof Boxes

Calix Aero Loader på Tesla Model Y

Calix Aero Loader – design for bedre rekkevidde

Calix Aero Loader er utviklet med fokus på design, kvalitet, sikkerhet og brukervennlighet. Konstruksjonen bygger på egenutviklet design i enkeltskallsfunksjon for å oppnå stivhet og stabilitet i ABS-plasten. La deg ikke lure av at boksen er snudd «feil vei» – dette er et steg i riktig retning!

Det dråpeformede designet er spesielt utviklet for å gi elbileiere lengre rekkevidde og påvirke bilens strømforbruk positivt. Tester har vist 7% lavere forbruk sammenlignet med Calix H22. Se test med Teslabjørn på Tesla Model 3 her: Calix Aero Loader reversed skibox test – YouTube

Som de andre takboksene fra Calix, har denne også sideåpning fra begge sider (Dual Opening), integrert håndtak og lav lasteterskel. Aero Loader er også utstyrt med det nye festesystemet Quick Grip 2.0, som gjør monteringen rask og enkel, samt at sikkerheten er forbedret. I tillegg er boksen testet og godkjent etter City Crash-normen. Med momentvrideren får du alltid strammet boksen riktig mot takstativet.

Calix Aero Loader leveres i svart eller hvit høyglans.

Maks skilengde: 210 cm. Ytterligere teknisk info om Calix Aero Loader finner du her:
Calix Aero Loader | Calix Roof Boxes

Calix M22 på Tesla Model Y

Calix M22

Calix M22 er en litt smalere modell, men fortsatt romslig med sine 390 liter og 225 cm lengde. Denne boksen passer også fint på Tesla Model Y, og er et litt rimeligere alternativ.

Konstruksjonen bygger på egenutviklet design i enkeltskallsfunksjon for å oppnå stivheten og stabiliteten i ABS-plasten. For å forenkle bruken er takboksen konstruert med sideåpning fra begge sider (Dual Opening), integrert håndtak og lav lasteterskel. For enkel og sikker montering, er M22 utstyrt med nye Quick Grip 2.0 som gjør monteringen rask og enkel, samt at sikkerheten er forbedret. Med momentvrideren får du alltid strammet boksen riktig mot takstativet. I tillegg er boksen testet og godkjent etter City Crash-normen.

Calix M22 leveres i svart eller hvit høyglans eller den nye svart matt fargen på lokket.

Maks skilengde: 210 cm. Ytterligere teknisk info om Calix M22 finner du her:
Calix M22 | Calix Roof Boxes

Hvor kan du kjøpe Calix takbokser?

Calix takbokser selges gjennom følgende nettbutikker:

www.takboks.no

www.autoload.no

www.bilexperten.no

www.skibokssalg.no

www.bgbilrekvisita.no

Eller ta kontakt med din lokale bilforhandler.

• elbil
  • motor