​KGK er ny riksdekkende MANN-FILTER distributør i Norge

KGK har i mange år distribuert MANN-FILTER i Sverige og i dag starter distribusjon i Norge. KGK Norge er blant annet fra før distributør av Castrol og Liqui Moly olje- og smøremidler, elektroniske produkter som sensorer, tenningsprodukter og glødeplugger fra NGK, TPMS produkter fra VDO, Schrader og HUF/BERU samt en rekke andre produkter som omhandler bilutstyr og forbruksmateriell til kontor og verksted. MANN-FILTER vil bli et viktig komplementerende produktområde. KGK vil fra salgsstart tilby en komplett produktportefølje som inkluderer oljefilter, luftfilter og partikkelfilter og kupèfilter til et bredt utvalg av nyttekjøretøy, landbruks- og anleggsmaskiner.

Mann + Hummel Group GMBH er en verdensledende produsent av filter og blant de aller største leverandørene til internasjonal bil og mekanisk industri. I over 70 år har ingeniører innen forskning og utvikling hos MANN+HUMMEL arbeidet kontinuerlig med forbedring av effektiviteten til filtre for alle typer kjøretøy. Konsernet har med over 1.000 forsknings- og utviklingsspesialister, vist kontinuerlig vekst og produserer mer enn 16 filtre i sekundet. Et sterkt fokus på kvalitet, service og innovasjon har gjort MANN + HUMMEL konsernet til en foretrukken partner til den globale bilindustrien og øvrig mekanisk industri. Konsernet har over 16.000 ansatte i mer enn 60 land spredt på fem ulike kontinenter og den totale omsetningen var i 2014 på hele 2,8 milliarder euro.

Divisjonssjef Erik Eidem i KGK Norge AS uttaler: «MANN-FILTER vil bli et viktig supplement til våre øvrige produktgrupper som f.eks. olje og tennplugger». Han uttaler videre: Vår produktportefølje består blant annet av høykvalitets merker som Castrol, Liqui Moly og NGK, og MANN-FILTER vil være med å forsterke vår posisjon som en distributør av olje- og smøremidler, tennplugger og nå filter. KGK har et sterkt fokus på merverdi som handler om velfungerende logistikk, kompetent teknisk support, innholdsrike kurs og en enkel e-handelsløsning – alt for å forenkle kundenes hverdag.

KGK har over flere år distribuert MANN-FILTER og har opparbeidet seg en omfattende kompetanse på MANN-FILTER. Leveringene av MANN-FILTER vil foregå fra KGK sitt topp moderne hovedlager som ligger i Enköping og omfatter hele 33 000 m2. Logistikksenteret har daglige direkteleveranser til kunder i Sverige, Norge, Finland og Baltikum. Enköping har over 300 000 leveranser pr. år som til sammen utgjør drøye to millioner ordrerader. Det store volumet som går gjennom logistikksenteret, høy automatiseringsgrad sikrer meget god leveringsgrad og presisjon ovenfor kundene, samt konkurransedyktige priser. KGK har også et kontinuerlig fokus på å utvikle e-handelsløsningen www.autokatalogen.no som gjør det enkelt for kundene å søke etter produkter, finne produktinformasjon, se nettopriser, foreta bestillinger, laste ned monteringsanvisninger/ sikkerhetsdatablader og se aktuelle kampanjer og nyheter – alt på et sted. I tillegg tilbyr KGK en omfattende gratis teknisk support som kan bistå med utførlig detaljert teknisk beskrivelse, hjelp ved montering/bruk eller besvare generelle spørsmål.

KGK vil fra salgsstart tilby en komplett produktportefølje som inkluderer oljefilter, luftfilter og partikkelfilter og kupèfilter til et bredt utvalg av nyttekjøretøy, landbruks- og anleggsmaskiner. Med e-handelsløsningen www.autokatalogen.no er det enkelt å finne riktig filter til ulike kjøretøyer.

• filter
  • mann-filter
  • kgk
  • additiv
  • olje
  • luftfilter
  • oljefilter

Om MANN + HUMMEL:
MANN + HUMMEL Group er en ledende global produsent av filtreringsløsninger og utviklingspartner og originalt utstyr leverandør til internasjonale bilindustrien og mekanisk industri. Konsernet sysselsetter 16.000 mennesker i 60 land på hele 5 kontinenter og omsatte for 2,8 milliarder euro i 2014. Konsernets produktportefølje inkluderer luftfiltersystemer, innsug manifold-systemer, flytende filtersystemer, kupèfiltre og plast lydkomponenter, så vel som filterelementer for kjøretøy vedlikehold og reparasjon. Konsernets produktspekter omfatter også industrifiltre, en serie av produkter for å redusere nivåene av karbonutslipp i dieselmotorer og membranfiltre for vannfiltrering.

Om KGK:
KGK er distributør for verdens ledende produsenter av tekniske høykvalitets produkter innen bil- og maritim sektor. KGK er en familiebedrift med 60 år i bransjen og har 933 ansatte. Konsernet opererer i Sverige, Norge, Finland, Estland, Latvia og Litauen med en omsetning på ca. tre milliarder svenske kroner. KGK er markedsleder i Norden og representerer over 100 merker som Hella, ZF, Dräger, NGK, VDO, Webasto, Thule, Zirkona og Suzuki. Mer informasjon om KGK produkter er tilgjengelig på nettstedet: www.kgk.no