Vårens interiørtrender

Vårens interiørtrender

Interiøret for vinteren 2021 er preget av duse, naturlige fargetoner sammen med treverk og andre typer naturmaterialer. Kurver, strå, marmor og keramikk preger pynt og tilbehør. Tekstilene skal være naturlige og i dempede farger, som lin og ull. La deg inspirere av vinterens interiørtrender!

Trekk naturen inn i interiøret

Denne vinterens trender er preget at et fokus på ro og harmoni. Myke, naturlige materialer kombineres med duse fargetoner som gir et delikat og dempet uttrykk. Brunt er tilbake i motebildet, og rotting som vi kjenner fra 70- og 80-tallet er i skuddet som aldri før. Kombiner nyheter til hjemmet med gamle favoritter og hjemmelagede skatter som strikkede pledd.

Naturlig stil - Stillness

Denne stilen er preget av pause, stillhet, fred og ro. Vi ønsker oss nærhet til naturen – også i interiøret. Hvitkalkede farger går over i blå og grønne nyanser. Vi søker et enkelt uttrykk som allikevel oppleves som eksklusivt. Taktilt design appellerer til sansene og vi finner skjønnhet i hvert enkelt objekt.

Overflatene er matte og rå. Det går i ensfargede tekstiler, gjerne stenvaskede, men også dempede ruter og blomstermotiv passer inn her. Strå i alle varianter og fargetoner hører med, sammen med lin og lette bomullsstoffer. Keramikk er fortsatt aktuelt, både naturlig matt og glasert i puddertoner av blått, grønt og sand - eller helt hvitt. Vi omgir oss gjerne med strikkede tekstiler for å understreke den harmoniske og enkle stilen.

Naturlig interiørtrend for vinteren

Sanselig stil - Slow Living

Vi starter det nye året med blanke ark. Skap en rolig stemning med lyse og varme toner av beige, lys rosa og vasket grønn. Duse toner skaper en vakker kontrast til mørk sjokoladebrun. Naturen er i fokus i form av materialer som kork, marmor, jute, strå og treverk. Vi ønsker oss tekstiler som lin, vasket bomull og ren ull, og gjerne med struktur i stoffet.

Myke sofaer og elegante lamper med runde former preger interiøret. Gå gjerne for få, men elegante elementer. Stråtapet på veggene er tilbake, eller vegger malt i en matt, dus jordfarge. Stilen preges av en kunstnerisk tvist, og det sanselige og naturlige skaper en rolig harmoni.

Sanselig stil - interiørtrend for vinteren

Finn inspirasjon til vinterens trender hos Kid Interiør

I et land der vinteren er kald og mørk tilbringer mange mye tid inne. Det er selvfølgelig spesielt sant i år, med restriksjoner som gjør at vi er mer hjemme enn normalt. Derfor er det spesielt viktig å gjøre det ekstra koselig rundt deg, og få mest mulig ut av denne tiden sammen med nærmeste familie.

Innred hjemmet etter en av årets trender, og sett gjerne ditt eget personlige preg på det hele. Ønsker du flere tips til å innrede for vinteren, er det bare å ta turen innom en av våre butikker, så hjelper vi deg!

Vår visjon er å inspirere deg til fornyelse. Det skal være godt å komme hjem!

Kid ASA er Nordens største tekstil- og interiørkonsern. Konsernet består av kjedene Kid Interiør med en butikkportefølje av ca 153 butikker i Norge, og Hemtex med ca 133 butikker i Sverige, Finland og Estland. Begge kjedene driver sine egne nettbutikker som er i sterk vekst.

Produktsortimentet varierer fra gardiner og sengetøy til dekorative artikler og tilbehør til hjemmet. Konsernet har en solid økonomi med en samlet omsetning på ca 3 mrd. NOK og et driftsresultat på 384 mill. NOK (2021).

Kids strategi er å tilby kunden kvalitetsprodukter fra sitt sortiment, bestående av egenutviklede merker til gode priser, gjennom inspirerende butikker samt nettbutikk. Vår kultur er preget av kremmerånd, inspirasjon og dedikerte mennesker.

Kid Interiør
Gilhusveien 1