Pressemelding -

Møller Mobility Group tar i bruk en chatbot fra Kindly som et av flere tiltak for å skape bedre kundeopplevelser

Møller Mobility Group, et av Nord-Europas ledende bilselskaper, er et familieeid konsern som importerer, selger, reparere og finansierer bilmerker som Volkswagen, Volkswagen Nyttekjøretøy, Audi, ŠKODA, SEAT og CUPRA.

- Bilbransjen endrer seg raskt. Fremtidens mobilitetsløsninger handler mye om transportautonomi, delingsøkonomi, valgfrihet og tilgjengelighet – samtidig ser vi at behovet for relevant informasjon, og hjelp til å ta gode beslutninger når det gjelder ny bil, finansiering og vedlikehold, fortsatt er en svært viktig del av kundeopplevelsen. Vi investerer derfor nå mye i digitalisering, produktutvikling og teknologiske tjenester for både dagens og fremtidens kunder, sier Kim Motrøen, Konstituert Direktør for Kunde og Marked i Harald A. Møller.

Harald A. Møller er importør og ansvarlig for bilmerkene i Norge og er selskapet som tar i bruk løsningen for alle sine merkekjeder.

Som et ledd i denne satsingen investerer Harald A. Møller nå i en chatløsning fra Kindly. Med en automatisert chatbot skal kundene få hjelp døgnet rundt enten de besøker audi.no, volkswagen.no, nyttekjoretoy.no, skoda.no, seat.no eller cupra.no. Ved behov kan kundene også chatte med Harald A. Møller sine kundeservice-medarbeidere.

- Vi ønsker å bygge fantastiske kundeopplevelser som begeistrer både kunder og ansatte. Vår nye chat-løsning vil være noe av det som skal bidra til dette, sier Motrøen.

Skal skape fantastiske kundeopplevelser

Arash Saidi, gründer av Kindly.ai, er godt fornøyd med å få Møller-konsernet på kundelisten.

- Dagens digitale forbruker har høyere krav og Møller-konsernet har gjort det klart for oss at kvalitet og brukerreise er viktige strategiske områder for dem. Derfor er det ekstra kjekt, og en tydelig tillitserklæring at de velger å jobbe med oss de kommende årene, fortsetter Saidi.

Innfører proaktiv chatbot

Saidi påpeker at Møllers nye chatbot ikke bare skal løse enkle kundeservice-spørsmål, men også hjelpe kunder som ønsker å kjøpe eller konfigurere en ny bil.

- Chatbot brukes ofte for å løse enkle kundeservice-oppgaver, men for Møller-konsernet er det mange flere bruksområder. Enten man trenger billån eller skal kjøpe ny bil, kan en chatbot være en proaktiv og nyttig medspiller i kundereisen som kan bidra til økt salg og kundetilfredshet, sier Kim Motrøen fra Harald A. Møller.

• Motor

Ehandelsbedrifter velger Kindly som en innovativ og pålitelig partner for å bygge eksepsjonelle kundeopplevelser på nett med mål om å øke salg på nettet og forbedre kundetilfredshet. Kunder setter pris på Kindlys implementeringstjenester og vilje til å gi engasjert og dedikert kundesupport for alle relaterte behov. Kindly har hovedkontor i Oslo og hjelper bedrifter med å transformere ethvert møte, ved hjelp av en hvilken som helst kanal, og på ethvert stadium av kjøpsreisen til en førsteklasses kundeopplevelse som gjør at kunder umiddelbart kan få de riktige svarene på spørsmålene deres. Kundelisten inkluderer Helly Hansen, Elkjøp, Ellos, Conrad Electronic, Schibsted, Kahoot!, Adecco, Tidal og dusinvis av andre virksomheter. For å lære mer om Kindly, vennligst besøk kindly.ai.