Cartagena er en naturskjønn perle nord i Colombia med ca. 900 000 innbyggere

Colombiansk naturperle er ny KLM-destinasjon

Når vinterkulda begynner å bre om seg, og temperaturen synker på gradestokken er det deilig å drømme seg bort til en solfylt sandstrand et sted langt borte. Langs nordkysten av Colombia ligger en forbisett turistperle med et myldrende natteliv og vakre sandstrender. Cartagena inngår fra 2017 i KLMs voksende reisetilbud, sammen med ytterligere 12 nye reisemål.

– Vi merker at det er stor etterspørsel fra våre reisende om å reise til destinasjoner i Sør-Amerika som Peru og Colombia. KLM begynte å fly til Bogotá og Cali i 2015, og det er med glede at vi nå kan tilby reiser til Cartagena, som ligger utrolig vakkert til og har en interessant kulturhistorie, sier Carina Bergqvist, kommunikasionssjef i Air France-KLM

Cartagena er en naturskjønn perle nord i Colombia med ca. 900 000 innbyggere. Utover Cartagena begynner KLM å fly til blant annet Freetown i Sierra Leone, Monrovia i Liberia og Minneapolis i USA. Startdato for de nye destinasjonene er 28.mars 2017.

Reisen til Cartogena går via hovedstaden Bogotá med KLMs nyeste fly

Boeing 787 Dreamliner. KLM har nå fått inn 8 av totalt 21 nye Dreamliners, som foruten bedre komfort og redusert støy avgir nesten 20 prosent mindre karbondioksid en tidligere flymodeller gjennom forbedret drivstoffeffektivitet.

– Å minske vår klimapåvirkning er høyt prioritert for KLM ettersom vi vil kunne tilby våre reisende muligheten til å utforske verden med fly selv i fremtiden. Dette gjør KLM blant annet gjennom tiltak for å redusere drivstofforbruket, men også gjennom vårt arbeid med å kommersialisere biodrivstoff i luftfarten, sier Paul Terstegge, nordisk sjef i Air France-KLM.

Foruten Cartagena, Freetown, Monrovia og Minneapolis begynner KLM å fly til følgende reisemål i 2017: Gdansk (Polen), Graz (Østerrike), Porto (Portugal), Malaga (Spania), Split (Kroatia), Cagliari (Italia), Catania (Italia) og London City Airport (Storbritannia).

Om KLM Royal Dutch Airlines

KLM Royal Dutch Airlines ble grunnlagt i 1919, og har vært en del av selskapet Air France-KLM siden fusjonen i 2004. De to flyselskapene har beholdt sin identitet og fokuserer på tre kjernevirksomheter: passasjertransport, cargo og vedlikehold av fly. Vi tilbyr våre kunder et nettverk av 320 destinasjoner i 114 land. Siden sammenslåingen har KLM nesten doblet sine inntekter og økt antallet destinasjoner. I 2015 reiste 89,8 millioner passasjerer med KLM.

CSR er en viktig del av KLMs forretningsstrategi. KLM er det første flyselskapet som gjennomfører kommersielle flyvninger på biodrivstoff, og vi har som mål å redusere CO2-utslipp med 20 prosent innen 2020, sammenlignet med nivået i 2011. Air France-KLM er rangert som verdens mest bærekraftige flyselskap 12 år på rad av Dow Jones Sustainability Index, den ledende indeksen for måling av bærekraftige virksomheter.

www.airfranceklm.com

Pressekontakt Marknadschef Air France och KLM