Klaus Hjorth blåser Supafil Frame inn på et loft.

Historie: For energirådgiverne duger kun Knauf Insulation

Jyderup Tømrer- og Murerforretning Aps er sertifiserte energirådgivere. Da duger kun det beste i valget av isolering.
– Fordelene med Knauf Insulation er mange, og vi velger Supafil Frame og Supafil Loft til alle våre isoleringsjobber, både nybygg og renovering. Et eldre hus som energirenoveres kan lett gå fra G- til C-standard når vi er ferdige, og for huseieren betyr det mange deilige kroner spart på oppvarmingen av huset.

Jyderup Tømrer- og Murerforretning Aps arbeider hovedsakelig lokalt på vestre Sjælland i Danmark og har et titall ansatte. Man vokser hele tiden takket være det lokale kontaktnettet og fornøyde kunder.

Det var en annen situasjon da krisen slo inn over Danmark i 2007. Da forsvant det mange jobber, noe vi jobber hardt for å hente inn igjen i dag.

– Ingen jobb er for liten, og alle kunder er nøyaktig like viktige, sier Andreas Poulsen, som er ansvarlig for administrasjon og markedsføring i selskapet.

Selskapet utfører det meste innen bygg og renovering, alt fra nybygg og tilbygg til renovering, takarbeid, dører og vinduer. Dessuten er de sertifiserte energirådgivere.

Store besparelser
– Vi veileder kundene slik at de får de beste produktene på riktig sted, sier Andreas Poulsen og fortsetter.

– En huseier kan spare svært mange penger på å la oss gå gjennom hele huset og se hvor det kreves tiltak og hva som må gjøres.

Et viktig verktøy er termografering for å se nøyaktig hvor huset lekker varme og må tilleggsisoleres.

– Vi vet av erfaring hvilke deler av huset som er mest utsatt, men det er ofte psykologisk viktig for kunden å se med egne øyne hvor varmen forsvinner. Det gir også ekstra sikkerhet for oss.

Valget av isolering er også gjort med omhu.

– Vi jobber med produktene vi mener er best, og vi er sertifiserte til å sprøyte inn Supafil Frame og Loft. Det er mange fordeler med Knauf Insulation, og vi velger den til alle isoleringsjobbene fordi den er bedre og rimeligere enn andre produkter vi har prøvd.

Grundig opplæring
Kvalitet gjennomsyrer også utførelsen. Medarbeiderne har gått kurs og er sertifisert av Knauf Insulation. Man har dessuten regelmessig kontakt med Knauf Insulation for å få tips og ideer, slik at man kan ligge i forkant og dermed gi kundene den beste servicen. Alle medarbeidere jobber selvsagt med riktig beskyttelsesutstyr.

– Supafil er svært lett å jobbe med, både i vegger og tak. Vi sparer utrolig mye tid med Knauf Insulations produkter. Tid som kommer både oss og kunden til gode. Vi bruker deres produkter til både nybygg og energirenovering, sier Andreas Poulsen.

Og resultatet ved energirenovering er slående.

– Et eldre hus som energirenoveres, kan lett gå fra G til C-standard når vi er ferdige. For eieren betyr det mange deilige kroner spart på oppvarming. Dessuten har vi i Danmark et svært bra og gunstig skattefradragssystem for personer som energirenoverer husene sine, sier Andreas Poulsen.