Grundig utdanning og optimal erfaring betyr beste rådgivning

Grundig utdanning og optimal erfaring betyr beste rådgivning

Brian Jessen startet for seg selv med Jessen Tømrer & Snedker ApS for åtte år siden. Og med sin bakgrunn som tømrer, trelastselger, byggingeniør og nå tømrermester med folk i sitt brød, har han de verktøyene han trenger for å gi kundene råd om valg av riktige materialer til byggeprosjektet.

Som ansatt tømrer overtok Brian «Jessen Tømrer & Snedker». Bakgrunnen som byggingeniør gav ham den tekniske forståelsen som skulle til for å drive en slik virksomhet. Men før den tid reiste han jorden rundt som tømrer og arbeidet fast i Tyskland en tid, før han utdannet seg som byggingeniør og ble byggeleder ved Als. Men erfaringen fra trelasten har også bidratt til den solide erfaringen han har i dag.

Vi vokser bare fordi vi oppfører oss ordentlig

Ifølge Brians teori er den viktigste årsaken til vekst at de alltid lytter til kundene. Som han sier: «Vi er jo bare mennesker, så ja, en sjelden gang skjer det feil også hos oss». For eksempel da de valgte bort dampsperren i et kjøkkengulv, fordi det var kjeller under. For slik er reglene ved bygging i flere etasjer. Men gulvet viste seg å være et absorberende materiale og bulet derfor opp. Tre dager etter var dampsperren på plass, og kjøkkengulvet var perfekt rehabilitert. Kunden ble lykkelig og måtte selvsagt ikke betale noe. Så raske tiltak er en nødvendighet, hvis vi skal lytte til Jessen Tømrer & Snedkers forretningsfilosofi. «Den første regningen er den billigste. Alt etter den er bare fordyrende», sier Brian Jessen.

Men hvorfor velger dere egentlig Knauf-isolasjon?

Den første opplevelsen med Knauf var fra Trælasten I Rødding. Brian husker tydelig da de skulle begynne å selge produktet. Til å begynne med brukte de bare steinull – og senere kom glassullen. Men så kom Knauf på markedet. Og det var mye billigere i innkjøp. I løpet av de neste årene ble Knauf dominerende på markedet, og ikke bare pga. prisen. Faktum er at det ikke klør eller støver så mye. Ja, medarbeiderne synes det er behagelig å bruke Knauf. Så det har stor innvirkning på valget.

Jessen Tømrer & Snedker risikerer gjerne ryktet sitt for Knauf

Virksomheten bruker begge materialtyper: Plater og innblåsing. Og de følger alltid beskrivelsene fra Knauf – men de lytter selvsagt også til arkitekter, rådgivere og andre fagfolk. For fordommene om at det «setter seg» og faller sammen er alltid til stede! Men Brian gjør det han kan for å overbevise rådgiverne om at Knauf ER bedre, og ber derfor innimellom om dokumentasjon for det motsatte. Heldigvis er Brian teknisk flink til å velge: Fortiden som selger hos en trelasthandler har gitt ham den nødvendige erfaringen til å vite hva som fungerer, og hva som er best å velge rent økonomisk.

Alle mann på plass – og nå også med rotasjonsordning

I dag sitter Brian Jessen med eget firma på niende året. For åtte år siden var de ti mann. Nå er de 33. Og I høstferieuken «leier» Brian inn sju ekstra mann for å kunne oppfylle kundenes behov. Som han stolt sier: «Vi har ikke selv hatt noen til overs i den tiden vi har vært i gang!». Det er også viktig for ham å tilby medarbeiderne allsidige oppgaver. Så i et kjempeprosjekt i Horsens, som kjører med mange gjentakelser i løpet av de neste tre årene, sørger han for rotasjon og lar gamle lære opp nye. «Det skaper trivsel å ikke kjøre med gjentatte arbeidsoppgaver så lenge», slutter han.

Knauf Insulation er en del av Knauf Group, et familieeid globalt byggmaterialkonsern med en årlig omsetning på  €10 milliarder 2019. Som en av verdens ledende isoleringsprodusenter driver vi virksomhet i over 80 land og har flere enn 250 produksjonsanlegg som produserer glassull, steinull, ekstrudert polystyren (XPS), ekspandert polystyren (EPS) og ekstrudert polyetylen (XPE). Med flere enn 5500 ansatte er vi spesialister på isoleringsproduksjon, forskning og utvikling. Vi tilbyr avanserte løsninger for energieffektivitet for bygninger over hele verden. Les mer om oss og våre produkter på http://www.knaufinsulation.no