Kontinuerlig forbedring definerer Knauf Insulations bærekraftsreise. Ambisiøse milepæler legger en tydelig retning for den reisen.

Pressemelding -

KNAUF INSULATIONS VISJON «FOR A BETTER WORLD» STÅR I FOKUS I DET NYE BÆREKRAFTSKAPITTELET

Knauf Insulations bærekraftsstrategi #ForABetterWorld står i fremste rekke i det nye bærekraftskapittelet vårt.

Det nye kapittelet demonstrerer den kontinuerlige forbedringsreisen vår på veien mot å redusere selskapets miljøpåvirkning, utnytte ekspertisen vår for å skape bedre bygninger og inspirere til et arbeidsmiljø der alle kan trives.

Kapittelet viser hvordan disse ambisjonene definerer Knauf Insulations fire viktigste bærekraftsmål – sette folk først, oppnå null karbon, skape en sirkulær økonomi og skape bedre bygninger – og det er byggeplassavsnitt for hver av målene med nyheter og innsikt fra hele selskapet.

Holde ambisjonene på riktig spor

I tillegg har selskapet satt seg kortsiktige mål for 2025.

Disse målene er viktige fordi de tilbyr målbare milepæler for suksess for å sikre at selskapets bærekraftambisjoner holdes på riktig spor, og alle er ansvarlige for å oppnå suksess.

Målene for 2025 omfatter blant annet å redusere karboninnholdet i produktene våre med 15 % og sende null produksjonsavfall til deponier. Vi har også som mål å redusere ulykkesprosenten vår med 55 % innen 2023.

Bærekraftskapittelet ser også på hvordan #ForABetterWorld bygger på selskapets bærekraftssuksess.

Bærekraftig fremgang siden 2010

Til tross for en betydelig økning i produksjonen opp gjennom årene, har Knauf Insulation siden 2010 redusert energiforbruket og utslippene med 23 %, minsket deponiavfall med 67 % og redusert antallet ulykker som resulterer i uproduktiv tid, med 63,6 %.

Knauf Insulations Group Sustainability Director, Vincent Briard, sier følgende: «Vi må være svært ambisiøse for å oppfylle målene våre for 2025, men vi har et solid grunnlag på plass for å klare det.»

Knauf Insulation er en del av Knauf Group, et familieeid globalt byggmaterialkonsern med en årlig omsetning på  €10 milliarder 2019. Som en av verdens ledende isoleringsprodusenter driver vi virksomhet i over 80 land og har flere enn 250 produksjonsanlegg som produserer glassull, steinull, ekstrudert polystyren (XPS), ekspandert polystyren (EPS) og ekstrudert polyetylen (XPE). Med flere enn 5500 ansatte er vi spesialister på isoleringsproduksjon, forskning og utvikling. Vi tilbyr avanserte løsninger for energieffektivitet for bygninger over hele verden. Les mer om oss og våre produkter på http://www.knaufinsulation.no