haugenbok.no inngår partnerskap med Komplett

Før sommerferien kan leselystne nordmenn handle bøker på Komplett. Nylig undertegnet netthandelsaktøren partneravtale med Norges ledende nettbokhandel, haugenbok.no.

- Dette er en stor og strategisk viktig avtale for oss, sier Anton Hagberg, direktør for Komplett Markedsplass. Mange nordmenn handler bøker på nett, og haugenbok.no passer som hånd i hanske med oss. De var først ute som ren nettbokhandel i Norge, og holder et høyt tempo på leveransene sine. Deres gode omdømme og ikke minst at de har mange fornøyde kunder, gjorde valget enkelt for oss. Vi er svært glade for at de nå blir partner på Markedsplassen vår, sier Hagberg.

Haugen Bok ble i 1929 startet av Jostein Haugen. Sønnen Harald Haugen tok etterhvert over og satset på 80-tallet stort på postordresalg av bokverk. Som den aller første i Norge, startet haugenbok.no i 1996 med salg av bøker på nett. Samme år så Komplett dagens lys. haugenbok.no har siden starten vært Norges ledende nettbokhandel, og har de siste fem årene hatt de mest fornøyde bokkundene, ifølge Norsk Kundebarometer.

- haugenbok.no er svært tilfreds med at vi nå har inngått denne avtalen med Komplett, sier Lars-Ove Hammer, leder i haugenbok.no. Samarbeidet med Norges største aktør på netthandel styrker vår posisjon som Norges ledende nettbokhandel. Samtidig vil kundene til Komplett få et stort utvalg av bøker tilgjengelig. haugenbok.no og Komplett har en felles filosofi om at våre kunder ikke bare skal være fornøyde, men at de skal bli imponerte, sier Hammer.

- Vi starter om kort tid arbeidet med å integrere produkter fra haugenbok.no på Komplett sin plattform. Vi forventer at den nye kategorien er klar i god tid før sommerferien, avslutter Anton Hagberg.

Anton Hagberg, direktør Komplett Markedsplass, mobil 909 50 148
Lars-Ove Hammer, haugenbok.no, mobil 971 86 499

• Litteratur

Komplett Group er Nordens største netthandelsaktør med totalt 18 nettbutikker. Komplett Group hadde i 2017 en samlet omsetning på 8,5 milliarder norske kroner. Hovedkontoret ligger i Sandefjord og konsernet har 750 ansatte. Les mer på Komplettgroup.com