Komplett Mobil – nå største mobilselskap uten eget nett

Komplett Mobil vokser stadig, og nylig passerte selskapet 65.000 kunder. Med det seiler de opp som den mobiloperatøren uten eget nett med flest kunder.

Komplett Mobil ble etablert sommeren 2016, og har fra starten av gjort det godt i forbrukertester og markert seg i debatten om konkurransen i mobilmarkedet.

Forbrukerfokus

Leder i Komplett Mobil, Haakon Dyrnes, kommenterer posisjonen og er godt fornøyd med at Komplett Mobil fortsetter å hevde seg godt hos forbrukerne. Han mener gode abonnementer tilpasset kundenes bruk og behov, engasjement på vegne av markedet og litt kreativitet er faktorer kundene setter pris på.

- For Komplett Mobil er det selvsagt viktig at vi klarer å opprettholde vekst og stadig få nye kunder, så dette gleder vi oss over. Kundetilstrømningen viser at vi har svært konkurransedyktige abonnement, og vi har som eneste aktør inkludert bruk i populære ferieland også utenfor EU. Dette har blitt tatt veldig godt imot av våre kunder, sier Dyrnes.

Krevende marked, med fremtidstro

Markedet for salg av mobilabonnement er sterkt preget av de dominerende aktørene Telia og Telenor. Å bygge opp kundemasse som nyetablert aktør er ingen enkel sak. Duopolet styrker seg ytterligere med Telias nylig godkjente oppkjøp av Get/TDC og til sammenligning er Komplett Mobils markedsandel forsvinnende liten. Likevel, Dyrnes har håp for fremtiden:

- Vi opplever at myndighetene langt på vei har forstått at mangelen på konkurranse i markedet er reell, og at det tas grep deretter gjennom utforming av ny regulering i 2019. Om denne nye reguleringen gir ønsket effekt, vil det bli enklere for de små aktørene å lansere flere nye og bedre tilbud til det beste for norske forbrukere, sier Dyrnes.

Nasjonal kommunikasjonsmyndighet (Nkom) gjennomfører nå sine markedsanalyser og har signalisert at de vil komme med varsel om nytt vedtak før sommeren 2019.

For mer informasjon ta kontakt med:
Haakon Dyrnes, administrerende direktør, Komplett Mobil, Mobil 413 19 010

Komplett Group er Nordens største netthandelsaktør med totalt 10 nettbutikker. Komplett Group hadde i 2017 en samlet omsetning på 8,1 milliarder norske kroner. Hovedkontoret ligger i Sandefjord og konsernet har 700 ansatte. Les mer på Komplettgroup.com