VIBRO arrangerer aktivitetsdag for asylungdom

Lørdag 25.juli arrangerer ungdomsorganisasjonen VIBRO aktivitetsdag for asylungdom i Oslo Tennisarena sammen med Muskelklinkikken. Målet er gode opplevelser, mestring og fellesskapsfølelse for asylungdom.

- Vi ønsker å skape en god opplevelse for ungdom som er i asyl i Norge, vise at det er mange av oss som ønsker dem velkommen, samt bidra til at de får se hvordan andre ungdommer med flerkulturell bakgrunn har det i Norge, sier gründer og leder Fredrik Mosis.

VIBROs visjon er at alle ungdommer skal være samfunnsengasjerte, ha tro på seg selv, og innse sitt eget potensiale. VIBRO kartlegger og tar tak i samfunnsutfordringer sammen med ungdom, jobber for et bedre multikulturelt samfunn – og representerer et stort mangfold i bakgrunn, utdanning, erfaring og fremtidsdrømmer.

- Vi skal arrangere fritidsaktiviteter, lek og moro sammen med asylungdommene. Både jenter og gutter. Vi skal også snakke litt om VIBRO, hva vi gjør, hvorfor vi gjør det, og hvordan man kanskje kan være med hos oss etter hvert. Personlig trener Jelani Ask fra Muskelklinikken sörger for at ungdommene for en spennende og utfordrende økt, i tillegg til sun mat. Dahab Habtom som jobber som prosjekt leder hos oss har gjort en strålende jobb, det blir en morsom dag med konkurranser og turneringer, forteller Mosis.

Muskelklinikken bidrar med lokaliteter til aktivitetsdagen. Mens Frontline Academy stiller med utstyr til ungdommene.

For ønske om intervju eller ytterligere informasjon:

Gründer og daglig leder i VIBRO: Fredrik Mosis, tlf. 976 17 305, e-post vibryross2@gmail.com

• vibro