Hva koster ungdomsfestivalen? ......Ingenting.

Mange ungdommer ønsker å være med på festivaler i sommer, men synes prislappen er for høy. Førstkommende søndag arrangerer ungdomsorganisasjonen VIBRO gratisfestival, og forventer opp til 1.500 ungdommer i Sofienbergparken. Mat og drikke er også "inkludert".

Aktivitetene under gratisfestivalen er blant annet basketturnering, Trivselslederaktiviteter og flere artister i Sofienbergparken i Oslo søndag 21.juni fra 14:00-20:00.

- Vi gjør dette for skape et alternativ til dyrere festivaler og ressurskrevende aktiviteter for ungdom om sommeren. Samtidig er festivalen med på å skape en møteplass for ungdommer fra hele Oslo, med kule og spennende aktiviteter, sier gründer og leder Fredrik Mosis.

Populære artister gir gratiskonsert

På scenen står blant annet Kaveh, Dreamon, Unge Ferrari og Sam. Alle er artister som ungdommer vanligvis må betale flere hundre kroner for å oppleve. VIBROs visjon er at alle ungdommer skal være samfunnsengasjerte, ha tro på seg selv, og innse sitt eget potensiale. Alle som bidrar til festivalen jobber også frivillig.

- Dette blir gøy! Mange av artistene bidrar helt gratis, aktiviteten er gratis, og supre samarbeidspartnere bidrar med mat og drikke. Vår styrke er at alle deler en felles tro på Vibros visjon - en visjon med frivillighet som fundament. Nettopp på grunn av dette, kommer vi til å få til mye fremover også, sier Mosis.

Vibro festivalen holdes i år i Sofienbergparken søndag 21. juni fra kl.14.00-20.00. VIBRO har samlet opp en stjernespekket line-up med 23 ulike artister og andre kulturelle innslag.

I fjor gikk VIBRO festivalen av stabelen for første gang. Det var over 600 ungdommer innom KUBA-parken, med et underholdende og variert program. I år satses det på mange flere.

Gründer og daglig leder i VIBRO: Fredrik Mosis, tlf. 976 17 305, e-post vibryross2@gmail.com