Ungdomsarbeider i Deichman ble knivstukket

En av Deichmans ungdomsarbeidere ble stukket med kniv mens han var på arbeid i Deichman Holmlia tirsdag ettermiddag. Flere var tilstede i ungdomsavdelingen da det skjedde. Politiet opplyste tidlig at skadene ikke var livstruende. Guttens pårørende opplyser at det etter forholdene står bra til med gutten, som ble sendt til sykehus. Ungdomsarbeideren er 17 år og jobber deltid.

Deichman Holmlia ble stengt i 18-tiden som følge av hendelsen (biblioteket har normalt åpent til kl. 19). Lånere som var tilstede ble ivaretatt av Deichmans ansatte. Politiet foretar vitneavhør.

Bibliotekets ansatte blir ivaretatt av bedriftshelsetjeneste. Deichman opprettet krisestab så snart som mulig etter varsling av hendelsen.