Titanic, ca. 1970. Kjell "Kjaperud" Asperud i midten.

Popsenteret: Tilbake til ungdommen med Kjell «Kjaperud» Asperud

Kjell Asperud (f. 1946), bedre kjent som «Kjaperud», er en mann med lang fartstid i musikkbransjen fra han som 15-åring ble dratt inn i The Cannons, senere The Beatnicks og Norwegian Wood, til han levde superstjernelivet i Frankrike med Titanic, bandet som solgte millioner av skiver og var første norske band på britiske hitlister. Kjaperuds mest aktive musikkarriere på 60- og 70-tallet førte han ut i hele Europa og inn i sentrale internasjonale musikkretser.

Fredag 14. oktober kl 13:00 forteller Kjaperud historier fra sin utrolige karriere, og vennskap med storheter som Bob Marley, Keith Emerson, Lemmy og Jim Morrison.

Popsenteret er et museum og opplevelsessenter som holder til på Grünerløkka i Oslo, og er stedet for deg som ønsker å vite mer om og oppleve norsk populærmusikk på en helt ny måte. Fra Adolf Østby og Rocke-Pelle til Satyricon og Susanne Sundfør, fra Chat Noir til Øyafestivalen - sammen med hundrevis av andre artister og begivenheter, og ikke minst rariteter og tekniske nyvinninger, presenterer de vår omfattende og imponerende musikkhistorie.

Musikken som treffer deg i ungdomstiden blir værende med deg resten av livet, og på Popsenteret kan du gjenoppleve din egen ungdomstid i møte med kjente og epokegjørende artister. Tilbake til ungdommen har så langt hatt besøk av artister som Karin Krog, Åse Kleveland, Grynet Molvig, Jan Eggum, Svein Finjarn, Lars Klevstrand og Roald Stensby. Suksessen fortsetter og Popsenteret gleder seg til flere nære møter med folkekjære artister og spennende historier fra norsk musikkliv. Høsten 2016 er det Kjell «Kjaperud» Asperud og Vidar Lønn-Arnesen som skal ta oss med tilbake til ungdommen, og våren 2017 venter vi besøk av blant annet Wenche Myhre.

Praktisk info

Sted: Popsenteret

Dato: Fredag 14. oktober

Tid: 13:00 (dørene åpner 12:00)

Pris: 100,- (vanlig inngangsbillett) / Honnør gratis

Tilbake til ungdommen er støttet av Den kulturelle spaserstokken

PRESSEKONTAKT:

Paal Ritter Schjerven

Kunstnerisk leder

Tlf: 900 25 600

Kulturetaten i Oslo kommune omfatter Oslo byarkiv, folkebibliotekene i Oslo, museer, kunstsamling- og forvaltning, kultureiendommer, byomfattende arrangementer, samt tilskudd til kunst og kulturtiltak, ferieleire, frivillige barne- og ungdomsorganisasjoner og musikkliv.