Deichman inviterer til barnebokfestival 22. og 23. april

Lørdag 22. og søndag 23. april får barna ta over hovedbiblioteket i Bjørvika, for en helg fylt med opplevelser.

- Vi vil spre leseglede og gi en unik, gratis opplevelse til alle Oslos barn, sier prosjektleder Brage Tuflåt Bjerke i Deichman Bjørvika. - Denne helgen lar vi barna overta hele det storslåtte biblioteket!

På Barnas bokfest får barna boltre seg på en festival på deres premisser. Samlet i Oslos hovedbibliotek, Deichman Bjørvika, får de oppleve at fantastiske fortellinger blir levende. På festivalen står glede og undring i sentrum, og kraften av den gode historien får mange ulike former.

- Barn i alderen 0 til 12 år kan glede seg til fortellerstunder på blant annet samisk og tegnspråk, teaterforestillinger, kreative verksteder, yoga, kino og mye mer, forteller Brage Tuflåt Bjerke.

Deichman arrangerer barnebokfestivalen for andre gang, og håper enda flere vil besøke festivalen i år. Danser Mona Berntsen inviterer til lesestund og dansemoro, mens Jørn Hurum deler det han kan om dinosaurer. Det blir spenningsfortellinger fra Gry Moursund og Aleksander Kirkwood Brown, samt teaterforestillingen Ubåt ved Tigerstadsteatret. Mangakurs med Helen Kaldheim for de største og babybokbad for de minste er andre smakebiter av hva barna kan vente seg på festivalen. Se hele programmet her

- Vi gleder oss til å invitere til en feiring av barna og bøkene, særlig i en tid der lesing mister terreng. På Barnas bokfest vil alle få oppleve kraften som finnes i gode leseropplevelser, avslutter Brage Tuflåt Bjerke.

• Deichman: Deichman er etat for folkebibliotekene i Oslo kommune. Deichman består av 22 biblioteker over hele Oslo. Vi er Norges største og eldste folkebibliotek, grunnlagt i 1785. Et Deichman-bibliotek er et fristed for deg, uansett hvem du er. Her kan du lese, jobbe, slappe av, møte venner, eller bare være alene. Du kan låne fra vår samling på over en million bøker, filmer, cd-er og annet materiell. Det er gratis å bruke trådløst nett, PC-er og verktøy. Du betaler kun for papir og materialer når du skriver ut eller kopierer. Våre bibliotek er møteplasser hvor du kan oppleve eller arrangere alt fra konserter og tegneseriefestivaler til språkkurs og politiske debatter. Deichman vil bidra til et samfunn hvor alle føler tilhørighet, eierskap og engasjement — for fellesskapet og eget liv. Uansett hvorfor du kommer hit, drar du herfra med noe.

Anders Røed

Senior kommunikasjonsrådgiver, Deichman Visuell identitet, merkevare +47 951 42 627 deichman.no