Ole Ivars til Popsenterets samtaleserie Tilbake til ungdommen.

Tilbake til ungdommen med Ole Ivars

Ole Ivars har hatt en heidundranes karriere siden bandet fikk sitt gjennombrudd i 1968 med sangen «Regnets rytme», og totalt har de gitt ut nå over 45 plater.

Med hiter som «Nei, så tjukk du har blitt», «Fem gule enker», og «Jag trodde änglarna fanns», spilte de seg inn i folks hjerter. Bandet har vunnet syv Spellemannspriser, mottatt tre kulturpriser, kåret til Tidenes Norske Danseband av NRK, samt blitt hedret med albumet «En annen dans» der norske toppartister gjør sin versjon av en Ole Ivars-låt. Og dette er bare toppen på kransekaka.

Fredag 26.oktober kl. 13.00 får dere treffe Ole Ødegård, William Kristoffersen og Arne Willy Foss i samtale med Popsenterets Paal Ritter Schjerven.

Det blir gode historier, musikk, herlige videoklipp og ikke minst masse latter.

• Kulturetaten i Oslo kommune har fagansvaret for kunst og kultur i kommunen. Kulturetaten skal tilrettelegge for et bredt og mangfoldig kulturtilbud i Oslo. Oslo byarkiv, Popsenteret, Øvingshotellet, Vigeland-museet, Oslo kommunes kunstsamling, kulturhistoriske eiendommer, Oslo kulturnatt, Oslo kulturskole og økonomitilskudd til kunst og kulturtiltak, ferieleire, frivillige barne- og ungdomsorganisasjoner og musikkliv er også endel av etatens portefølje.
  • Deichman: Deichman er etat for folkebibliotekene i Oslo kommune. Deichman består av 23 bibliotek over hele Oslo. Vi er Norges største og eldste folkebibliotek, grunnlagt i 1785. Et Deichman-bibliotek er et fristed for deg, uansett hvem du er. Her kan du lese, jobbe, slappe av, møte venner, eller bare være alene. Du kan låne fra vår samling på over en million bøker, filmer, cd-er og annet materiell. Det er gratis å bruke trådløst nett, PC-er og verktøy. Du betaler kun for papir og materialer når du skriver ut eller kopierer. Våre bibliotek er møteplasser hvor du kan oppleve eller arrangere alt fra konserter og tegneseriefestivaler til språkkurs og politiske debatter. Deichman vil bidra til et samfunn hvor alle føler tilhørighet, eierskap og engasjement — for fellesskapet og eget liv. Uansett hvorfor du kommer hit, drar du herfra med noe.
  • Munchmuseet er et kunstmuseum i Oslo som inneholder Edvard Munchs etterlatte arbeider som han testamenterte til Oslo kommune i 1940. Museet åpnet dørene for publikum i 1963, hundre år etter maleren og grafikerens fødsel. Edvard Munchs testamentariske gave til Oslo kommune omfattet rundt 1 100 malerier, 15 500 grafiske blad, 4 700 tegninger, samt seks skulpturer. I tillegg kom nesten 500 trykkplater, 2 240 bøker, notatbøker, dokumenter, fotografier, verktøy, rekvisita og møbler. Dette setter Munchmuseet i en særstilling internasjonalt, og åpner for spesialutstillinger i museet og en utstrakt internasjonal utstillingsvirksomhet.